محسن بهشتی روز چهارشنبه دردومین جلسه کمیسیون ماده ۵، بیان کرد: در اراضی ۴۸ هکتاری پردیسان مجموعه کاربری‌ها با خدمات محله در نظر گرفته ‌شده‌است.

وی عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود درمجموع ۴ هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی در اراضی ۴۸ هکتاری شهرک پردیسان احداث و تمام کاربری‌های آموزشی، درمانی، فضای سبز، خدماتی و مذهبی در داخل همین اراضی احداث می‌شود.

بهشتی گفت: آماده‌سازی این اراضی و توسعه زیرساخت‌های آب، برق، گاز و مخابرات در حال اتمام است و بعد از ساکن شدن مردم دیگر مشکلی ازنظر حفاری‌های خیابانی در آن شاهد نخواهیم بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم افزود: بخشی از مجتمع‌های مسکونی اراضی ۴۸ هکتاری پردیسان ویلایی و بخش عمده آن آپارتمانی است.

وی اضافه کرد: در این اراضی هم سه قسم تراکم کم، متوسط و تراکم ویژه پیش‌بینی و کاربری‌های تجاری، آموزشی، مذهبی و خدماتی نیز در آن در نظر گرفته‌ شده‌است.

وی گفت:‌ ارزش‌افزوده‌ای که از این اراضی حاصل می‌شود در ساماندهی اطراف حرم مطهر و بافت‌های فرسوده آستان مقدس هزینه خواهد شد.

بهشتی اظهار داشت: با ارزش‌افزوده حاصل از این طرح، طرح‌های ساماندهی، تملک اراضی، پروژه‌های توسعه‌ای، پیاده راه‌سازی، ساماندهی بازارچه شیخان، میدان آستانه، خیابان اراک و تجاری‌های متصل به صحن اتابکی حرم اجرایی می‌شود.

تمایل به ویلانشینی در پردیسان افزایش‌یافته

مدیرعامل بهسازی، نوسازی و زیباسازی شهرداری قم نیز دراین جلسه گفت: ۴ هزار و ۲۰۰ خانوار  با ضریب جمعیتی بالغ‌بر ۱۵هزار تن در اراضی ۴۸ هکتاری شهرک پردیسان قم ساکن خواهند شد.

علی‌رضا خاکی با اشاره به روند آماده‌سازی اراضی ۴۸ هکتاری شهرک پردیسان افزود: بیش از ۷۰ درصد از اراضی ۴۸ هکتاری این محدوده مسکونی دیده‌ شده‌است.

وی اضافه کرد: درطرح اصلاحیه اراضی ۴۸ هکتاری شهرک پردیسان سرانه فضای سبز شهری ۱۵ درصد افزایش‌ یافته‌است.

خاکی اظهار داشت: همچنین بخشی از این اراضی به احداث واحدهای مسکونی ویلایی اختصاص‌ یافته‌است.

وی گفت:‌تقاضای واحدهای ویلایی درشهرک پردیسان از واحدهای آپارتمانی پیشی گرفته‌است.

خاکی افزود: طبق ضوابط شهرک پردیسان هر قطعه اراضی ۵۸ هکتاری در این شهرک ظرفیت پوشش ۱۵ هزار جمعیت را دارد.

پردیسان در منطقه هشتم شهرداری قم و در جنوب غربی شهر قم واقع‌شده است، این منطقه در سال ۱۳۷۷ توسط وزارت مسکن و شهرسازی وقت تاسیس و در سال ۱۳۹۰ به یکی از مناطق شهرداری قم تبدیل شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.