به گزارش خبرنگار مهر، بهرام سرمست قبل از ظهر شنبه در حاشیه بازدید از طرح‌های آبخیزداری بالادستی منطقه پردیسان در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به سیلاب اخیر در جاده قم به اراک، گفت: در جریان بارندگی‌های اخیر در شهر قم و وقوع سیلاب در جاده قم - اراک خوشبختانه به دلیل آمادگی کامل دستگاه‌های خدمات شهری و دیگر دستگاه‌های مرتبط توانستیم سیلاب را مهار و مدیریت کنیم و این سیلاب هچ تلفاتی نداشت.

وی بیان کرد: طرح‌های آبخیزداری نقش مهمی در پیشگیری و مهار ورود سیل به داخل شهر دارد و اداره کل منابع طبیعی استان باید طرح‌های آبخیزداری را برای سال ۹۹ توسعه دهد.

لزوم وجود مطالعات بلند مدت در اجرای پروژه‌های شهری جدید

استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر عدم آسیب شناسی در احداث بعضی پروژه‌های شهری قم، عنوان کرد: پروژه‌هایی در قم اجرا شده ولی نسبت به آسیب شناسی آن اقدامی صورت نگرفته است مانند بیمارستان امام رضا (ع) آسیب شناسی و پیش بینی‌های لازمی صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: با توجه به سیل اخیر در محور قم - اراک معاونت عمرانی استانداری و هم‌چنین دستگاه‌های مرتبط شهری مکلف شدند به طور بلند مدت طی جلساتی نسبت به رفع خطر از مناطق آسیب پذیر اقدامات لازم را انجام دهند.

سرمست افزود: برای اجرای پروژه‌های جدید شهری مسئولان مکلف هستند در ابتدا برای این طرح‌ها مطالعات بلند مدتی را انجام داده و بعد طرح‌ها را اجرا کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1411662
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.