سید موسی حسینی کاشانی روز چهارشنبه درجلسه کمیته مدیریت جو روانی مبارزه با کرونا، اضافه کرد: همچنین مباحث مربوط به فیلم غسالخانه بهشت معصومه، اتوبوس ویژه زائران هندی و پاکستانی، تعطیلی مسجد جمکران و برپایی نماز جماعت در مساجد ازجمله این مسائل چالشی بود.

وی اظهار داشت:‌درکارگروه رسانه‌ای مبارزه با کرونا نیزتاکنون بیش از ۸۰۰ محتوای غنی توسط اصحاب رسانه تولید شده‌است.

وی بیان کرد: فرهنگ‌سازی نسبت به فاصله‌گذاری اجتماعی که تا ۹۵ درصد می‌تواند از ابتلای به کووید ۱۹ مؤثر باشد مهم‌ترین مبحثی است که باید در دستور کار رسانه‌های برخط و تصویری استان باشد.

حسینی کاشانی اضافه کرد: سیاست کلی کمیته مدیریت جو روانی ستاد مبارزه با کرونا دراستان قم همچنان بر محور شعار « در خانه بمانیم» است و اجرای فاصله‌گذاری هوشمند به معنای خروج غیرضروری از منازل نیست.

وی عنوان داشت: رسانه‌های مکتوب نیز از روز شنبه ۲۳ سوم فروردین‌ماه مطابق با پروتکل‌های بهداشتی تعریف‌شده می‌توانند فعالیت‌های خود را از سر بگیرند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اطلاع‌رسانی نسبت به عدم حضور مردم در پیاده‌روی روز نیمه شعبان در دستور رسانه‌ها قرار بگیرد.

وی بیان کرد: یکی از سیاست‌های کمیته اطلاع‌رسانی و مدیریت جو روانی کرونا در قم استفاده از ظرفیت تشکل‌های مردم‌نهاد در رابطه با فرهنگ‌سازی عمومی در بین مخاطبان این گروه از جامعه است.

وی اظهار داشت: متناظر با کمیته اطلاع‌رسانی و مدیریت جو روانی ملی مبارزه با کرونا در سطح کشور، کمیته اطلاع‌رسانی در سطح استان‌ها نیز تشکیل‌ شده‌است.

حسینی کاشانی گفت: آموزش، تولید محتوا و رصد فضای مجازی مهم‌ترین کارکردهای کمیته اطلاع‌رسانی و مدیریت جو روانی ستاد ملی مبارزه با کرونا در استان قم است.

وی اضافه کرد: رسانه‌ها رابط بین تصمیمات استانی و مردم هستند و اگر حلقه اطلاع‌رسانی رسانه کم‌رنگ شود مردم نسبت به برنامه‌های کلان اجرایی توجیه نخواهند شد.

حسینی کاشانی بیان داشت: همکاری رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی نسبت به در خانه ماندن مردم در روز طبیعت یکی از جلوه‌های مهم اثربخشی رسانه‌ها در روزهای گذشته بود.

وی عنوان کرد: یکی از وظایف و رسالت‌های اصلی کمیته اطلاع‌رسانی و مدیریت جو روانی ستاد مبارزه با کرونا، خنثی‌سازی برخی اخبار غلط برای تشویش اذهان عمومی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم همچنین گفت:‌برنامه‌های روز نیمه شعبان مسجد جمکران بدون حضور زائران و صرفاً از طریق رسانه ملی و شبکه‌های مجازی روی آنتن می‌رود.

وی ادامه داد: طبق دستور فرماندهی انتظامی استان قم تمام ورودی‌های منتهی به مسجد مقدس جمکران مسدود شده‌است.

وی اضافه کرد: از ۱۵ روز قبل مسجد جمکران نسبت به ممنوعیت برگزاری تجمعات در روز نیمه شعبان اطلاع‌رسانی کرده‌است.

براساس اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ، تاکنون ۶۲ هزار و ۵۸۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. 

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.