مرتضی حیدری روز جمعه در گفت‌وگو با ایرنا، اضافه کرد: قرنطینه خانگی و خودداری از سفرهای درون استانی باید بیش‌ازپیش مورد توجه مردم قم باشد.

وی افزود: یکی از تصمیم‌ها و رویکردهای اصلی استان در جهت رفاه حال عمومی و کنترل بیماری کرونا، جلوگیری و فرهنگ‌سازی به مردم برای لغو سفرهای تفریحی در شرایط حاکم بر کشور می‌باشد.

فرماندار قم تصریح کرد: هرکدام از بخش‌های پنج‌گانه استان دارای ظرفیت‌های بکر توریستی هستند که در طول سال و به‌ویژه تعطیلات میزبان گردشگران بومی و خارج از استان می‌باشند اما باید نگرانی مردم روستاهای توریستی قم مدنظر قرار بگیرد.

وی همچنین ادامه داد: باید تجهیزات پزشکی مقابله با ویروس کرونا به‌صورت گسترده در اختیار مردم قم قرار بگیرد و دستورالعمل‌های بهداشتی لازم نیز همراه آن توزیع شود.

فرماندار قم اظهار داشت:  باید شرایط مواجه با کرونا را مانند دیگر بیماری‌ها فراهم کنیم و  هرچقدر امکانات بیشتری داشته باشیم، جنبه‌های روانی این بیماری در جامعه کمتر خواهد شد.

حیدری تبلیغات و آگاهی‌رسانی را بهترین شیوه برای مقابله دانست و خاطرنشان کرد: تبلیغات در این خصوص در قم آثار و نتایج مثبتی را به همراه دارد، و با مدیریت صحیح می‌توانیم به‌تدریج خطر این بیماری را رفع کنیم.

بیش از این و با مصوبه کمیته امنیتی بخش کهک، هرگونه سفر به روستاهای این بخش از امروز تا اطلاع بعدی ممنوع شده بود.

کهک در جنوب استان قم قرار دارد و فاصله آن تا قم ۳۰ کیلومتر است، این بخش دارای ۲ دهستان کهک و فردو و ۱۸ روستا می‌باشد.

استان قم دارای یک شهرستان به همین نام و پنج بخش مرکزی، جعفریه، سلفچگان، کهک و خلجستان است.

در قم تاکنون دست کم ۳۰ تن جان خود را به دلیل ابتلا به ویروس کرونا از دست داده اند و بیش از یک هزار نفر مبتلا و یا مشکوک به ابتلای به ویروس کرونا در مراکز درمانی این استان بستری هستند. 

بیماری کرونا ازنظر ابتلا و میزان و شدت تلفات، خطرناک‌تر از آنفولانزا نیست؛ بنابراین جایی برای ترس و وحشت مردم نیست و شهروندان تنها باید مراقبت‌های پزشکی و بهداشتی را جدی بگیرند؛ استفاده از ماسک، پرهیز از روبوسی و دست دادن و سایر مواردی که در این خصوص توصیه‌شده، بیش‌ازپیش مورد تاکید کارشناسان است.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند./

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.