در نامه آیت‌الله علیرضا اعرافی که شامگاه سه‌شنبه در مرکز خبر حوزه منتشر شده آمده است: فاجعه سیل خسارت‌بار استان سیستان و بلوچستان که به جان باختن شماری از هم‌میهنان عزیز و وارد آمدن خسارت‌های سنگین مالی به اقشار مختلف و روستاییان گرامی شد، حادثه‌ای تلخ،دردناک و مصیبت‌بار است.

در این نامه تصریح‌شده است: این‌جانب با تاثر و اندوه فراوان، با همدلی و همدردی، ضمن عرض تسلیت به مصیبت دیدگان، صبر و سلامتی آنان را از خداوند مسالت داشته و رحمت و مغفرت برای جان‌باختگان خواهانم.

در این نامه اضافه‌شده است: بی‌گمان چنان‌که رهبر معظم انقلاب(مدظله‌العالی)فرموده‌اند، وظیفه مسئولان ذی‌ربط و حوزه‌های علمیه، روحانیت معظم و معزز، کمک مادی و معنوی به آسیب دیدگان و تسکین آلام و رنج‌های بازماندگان و کاستن از اندوه آنان است، از خداوند منان صبر جمیل برای بازماندگان و پاداش نیک الهی برای جان‌باختگان مسالت می‌نمایم.

در این نامه تصریح‌شده است: از مدیران ارجمند حوزه‌های علمیه استان‌ها و مراکز و مدارس وابسته می‌خواهم تا با هماهنگی نهادهای مسئول کشور و نماینده معزز ولی‌فقیه در استان و نهادها و مراکز حوزه‌ای و ذی‌ربط، زمینه‌های لازم برای هرگونه همیاری با آسیب دیدگان و حضور منسجم طلاب و روحانیان در مناطق سیل‌زده و ارائه خدمات خالصانه به مردم استان سیستان و بلوچستان را فراهم آوردند و نیز در تبلیغ و ترغیب ملت شریف ایران به یاری هم‌وطنان عزیزمان کوشا باشند، مدیران محترم در تنظیم برنامه‌های مدارس و مراکز بر اساس توضیح بالا و با هماهنگی لازم با مسئولان ذی‌ربط مدیریت حوزه‌ها دارای اختیار و مجازند.

بارش باران سیل‌آسا در جنوب شرق کشور که از شامگاه پنجشنبه ۱۹ دی آغازشده، استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان را تحت تاثیر قرار داده و سبب جاری شدن سیلاب در این استان‌ها شده است.

شرایط در استان سیستان و بلوچستان از سایر استان‌ها وخیم‌تر اعلام‌شده به‌طوری‌که میزان بارش‌ها در جنوب استان نسبت به سال گذشته ۲۶ برابر شده است و درنتیجه سرریز شدن آب از پشت سدهای استان را در پی داشته است.

اکنون در سیستان و بلوچستان تعداد ۵۰۰ روستا و ۱۴ شهرستان درگیر سیل هستند و ۲۰ هزار واحد مسکونی براثر جاری شدن سیلاب تخریب کلی و جزیی دیده است.

باوجود تلاش امدادگران، چادر، مواد غذایی بسته‌بندی، پتو و ملزومات پزشکی و بهداشتی از اقلام ضروری موردنیاز مردم منطقه است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.