اکبر میرشکار روز پنجشنبه درهمایش شروع دوباره ، درقم افزود: طرح دوباره زندگی از سال گذشته آغاز شده و در این راستا  خانواده‌هایی که به دلیل اعتیاد و در پی آن بیکاری، از هم جداشده‌اند، دراولویت قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: مشاوران دینی و خانواده کمیته امداد در یک کار جهادی همسرانی را که گاهی پنج‌تا ۶ سال از هم جدا بودند را به هم پیوند دادند.

وی با اشاره به درمان اعتیاد و ایجاد اشتغال در این خانواده‌ها،‌ گفت: از سال گذشته تاکنون حدود ۲۰۰ خانواده زندگی مشترک خود را از سر گرفته‌اند و امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.

میرشکار بیان کرد: همچنین ۷۰ دانش‌آموزی که ترک تحصیل‌کرده‌اند با مداخله مشاوران از آسیب‌ها دور شده و به فضای مدرسه بازگشته‌اند.

وی در ادامه با بیان این‌که ۲۲ هزار خانواده زیرپوشش کمیته امداد ماهیانه مستمری دریافت می‌کنند، گفت: از ابتدای سال‌جاری تا آذرماه ، ۳۸ هزار و ۷۰۰ خانواده کمک موردی به مبلغ ۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال دریافت کردند.

وی افزود: در این مدت یکهزار و ۱۰ ازدواج بین خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد انجام شده و بین ۸۰ تا ۱۰۰ میلیون ریال کمک‌هزینه ازدواج دریافت کرده‌اند.

به گفته مدیرکل کمیته امداد قم، سه هزار وام کارگشایی قرض‌الحسنه بدون کارمزد و ۵۷۰ خانواده ودیعه مسکن به خانواده‌های تحت پوشش پرداخت‌ شده‌است.

وی با بیان این‌که یک هزار و ۱۰۰ خانواده در چرخه اشتغال قرارگرفته‌اند، اضافه کرد: ۶۰۰ خانواده به دلیل توانمندی مالی از چرخه حمایت کمیته امداد خارج‌ شده و روی پای خود ایستاده‌اند که امیدواریم این تعداد تا پایان امسال به یک هزار و ۵۰۰ خانواده برسد.

معاون فرهنگی و اجتماعی دادگستری قم نیز دراین همایش گفت: برای التیام خانواده‌های جدا شده تلاش نماییم تا رکنخانواده در جامعه مستحکم باقی بماند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجید یزدی افزود: تلاش‌های زیادی برای پیوند دوباره خانواده‌های جداشده صورت گرفته که البته کافی نیست و باید افزایش یابد.

در این همایش که با حضور علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی و مسئولان کمیته امداد برگزار شد،‌ ۱۸ خانواده‌ تحت پوشش کمیته امداد قم که زندگی مشترک خود را آغاز کرده بودند و ۷۰ دانش‌آموز تحت پوشش این نهاد که مجددا به فضای مدرسه بازگشته بودند، مورد تجلیل قرار گرفتند.

در حال حاضر ۲۲ هزار و ۴۸۹ خانواده شامل ۳۹ هزار و ۸۸۸ تَن تحت حمایت مستمر کمیته‌امداد قم است که از این تعداد، ۲۰ هزار و ۵۲۵ خانواده مستمری‌بگیر می‌باشند.

چهار هزار و ۱۸۱ دانش‌آموز، ۵۸۰ سالمند زمین‌گیر و یک هزار و ۲۱۳ بیمار صعب‌العلاج از جمله مددجویان کمیته‌امداد قم می‌باشند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.