بهرام سرمست عصر سه‌شنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی قم بیان کرد: آسیب‌های حوزه زنان از سال ۹۵ به بعد به‌صورت مستمر کاهش‌یافته است.

وی با انتقاد از برخی از سیاه نمایی موجود از آمار آسیب‌های اجتماعی زنان تصریح کرد: وضعیت واقعی استان بسیار مطلوب‌تر از چیزی بوده که در برخی از آمار به آن‌ها اشاره می‌شود.

استاندار قم عنوان کرد: بهبود وضعیت و ارتقای شاخص‌های آسیب‌های اجتماعی به‌صورت جدی در قم دنبال می‌شود اما تا رسیدن به وضع مطلوب همچنان فاصله زیاد است.

سرمست اضافه کرد: ازآنجایی‌که قم استان ویژه‌ای در سطح کشور است، کوچک‌ترین آمار منفی در این استان بسیار بزرگ دیده می‌شود.

وی عنوان کرد: زنان قمی در عرصه‌های مدیریتی، ورزشی، فرهنگی و غیره منزوی و خانه‌نشین نبوده و در تمام عرصه‌ها امکان بالندگی و رشد برای آن‌ها فراهم است.

آمار انواع جرائم در قم کاهش‌یافته است

استاندار قم همچنین ابراز کرد: آمار انواع جرائم در استان روند کاهشی بسیار زیادی داشته و در برخی از جرائم، کاهش ۳۰ درصدی را شاهد هستیم.

سرمست تصریح کرد: سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده در رابطه با کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌تواند به سند پایه این استان در کاهش آسیب‌های حوزه بانوان تبدیل‌شده و سایر برنامه‌ها بر مبنای آن عملیاتی گردد.

وی گفت: قم نوزدهمین استانی بوده که این سند در آن به تصویب می‌رسد و قبل از آن این سند در هجده استان تصویب‌شده و مراحل اجرایی خود را می‌گذراند.

سرمست افزود: این سند بر اساس برش استانی و بومی‌سازی بر مبنای فضای فرهنگی استان قم اجرایی خواهد شد.

وی اضافه کرد: سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده بر مبنای اسناد بالادستی نظام تدوین‌شده و هیچ‌گونه ارتباطی با مباحث فمینیستی رایج ندارد.

آمار طلاق در قم کاهش پیداکرده است

سرمست در ادامه تاکید کرد: کاهش آسیب‌های اجتماعی هدف نهایی اجرای این سند می‌باشد، سال گذشته و تا پایان آذرماه ۲ هزار و ۳۰۹ طلاق در قم به ثبت رسیده است.

وی افزود: سال ۹۸ و در این مدت مشابه آمار ثبت‌شده طلاق با کاهشی ۱۲ درصدی به ۲ هزار و ۳۷ طلاق رسیده است.

وی در پایان ابراز کرد: نگاه جنسیتی در انتصاب های قم حاکم نیست و شایسته سالاری نقطه هدف استان در تمام انتصاب ها می باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.