به گزارش روز یکشنبه مرکز خبر حوزه، در این پیام آمده است: بانهایت تأسف و تأثر خبر ارتحال فقیه عالی‌قدر حضرت آیت‌الله آقای حاج سید مهدی موسوی خلخالی رضوان‌الله تعالی علیه را دریافت کردم.

پیام حاکی است: فقدان این عالم خدمتگزار که عمر بابرکت خود را صرف ترویج فرهنگ اهل‌بیت(ع) نمود و از ثمرات علمی مرجع عالی‌قدر شیعیان حضرات آیات بروجردی و خویی محسوب می‌شود ضایعه عظیم برای حوزه‌های علمیه به‌خصوص حوزه مشهد مقدس می‌باشد.

پیام ادامه یافته است: این وجود بابرکت شاگردان فراوانی در تهران و مشهد تربیت نمود و آثار و برکاتی از خود بجای نهاد.

آیت‌الله نوری همدانی، درگذشت این شخصیت ممتاز علمی و اخلاقی را به محضر مبارک حضرت ولی‌عصر(عج) و خاندان مکرم، آقازاده‌های محترم،حوزه‌های علمیه به‌خصوص حوزه مشهد مقدس و به ارادتمندان ایشان تسلیت عرض نموده و علو مقام را برای آن فقید سعید مسالت کرده است.

پیام تسلیت آیت‌الله علوی گرگانی به مناسبت رحلت آیت‌الله موسوی خلخالی

آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی از مراجع تقلید نیز در پیامی رحلت آیت‌الله موسوی خلخالی را تسلیت گفت.

در این پیام آمده است: رحلت تأسف‌انگیز حضرت آیت‌الله آقای حاج سید محمدمهدی موسوی خلخالی موجب تأثر این‌جانب گردید.

پیام ادامه یافته است: آن مرحوم که از شاگردان خوب و فرهیخته درس آیات عظام حکیم، حلی و خویی رحمهم الله بود، با تربیت شاگردان فاضل و تلاش برای گسترش معارف دینی در طول عمر بابرکت خود منشا خیرات و برکات بود، ایشان همچنین با تألیف کتب مختلف در زمینهٔ فقهی و قرآنی و موضوع مهدویت خدمات شایانی به دین و قرآن نمود.

آیت‌الله علوی گرگانی این ضایعه مولمه را به امام زمان(عج)، مراجع عظام تقلید همچنین به حوزه‌های علمیه مشهد و قم و بازماندگان و خاندان آن مرحوم تسلیت گفته و علو درجات را برای آن مرحوم از درگاه الهی مسالت کرده است.

آیت‌الله سید محمدمهدی خلخالی از اساتید فقه و اصول حوزه علمیه در ۹۵ سالگی شامگاه شنبه ۳۰ آذرماه امسال در مشهد دار فانی را وداع گفت.

وی از اساتید فقه و اصول حوزه علمیه و از   شاگردان آیت‌الله‌العظمی خویی بود و مباحث اصولی و فقهی ایشان را به رشته تحریر درآورده و کتاب‌های مختلفی ازجمله کتاب فقه الشیعه و حاکمیت در اسلام را تالیف کرده‌است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.