به گزارش روز یکشنبه مرکز خبر حوزه، در این پیام آمده است: با تاسف و تاثر فراوان، مطلع شدیم که یکی از مفاخر بزرگ حوزه‌های علمیه، حضرت آیت‌الله آقای حاج سید مهدی موسوی خلخالی رضوان‌الله تعالی علیه به دیار باقی شتافت و لبیک حق را اجابت نمود.

در این پیام افزوده‌شده است: آن فقیه عالی‌مقام در حوزه علمیه نجف اشرف به مقام والای اجتهاد و استنباط در احکام شریعت رسید و در تهران با تاسیس مراکز بزرگ مذهبی، معارف نورانی قرآن و عترت به‌ویژه فرهنگ مهدویت را ترویج نمود.

پیام ادامه یافته است: آیت‌الله موسوی خلخالی در مشهد مقدس به تدریس فقه اهل‌بیت(ع) و تربیت شاگردان فاضل و تهذیب نفوس پرداخت.

در این پیام آمده است: این‌جانب از سالیان دور آن فقید سعید را از نزدیک می‌شناختم و ایشان را عالمی متعهد، وارسته، متواضع و دارای مکارم اخلاق و صفای باطن می‌دانستم.

آیت‌الله صافی گلپایگانی در این پیام بابیان این‌که فقدان این فقیه بزرگ ثلمه و خسارت برای حوزه‌های علمیه می‌باشد، رحلت ایشان را به پیشگاه مقدس حضرت ولی‌عصر(عج) و به علمای اعلام و حوزه علمیه مشهد مقدس و شاگردان و فرزندان محترم آن عالم ربانی تسلیت گفته و علو درجات و مزید رحمت الهی را برای روح بلند آن مرحوم از خداوند متعال مسالت کرده است.

آیت‌الله سید محمدمهدی خلخالی از اساتید فقه و اصول حوزه علمیه در ۹۵ سالگی شامگاه شنبه ۳۰ آذرماه امسال در مشهد دار فانی را وداع گفت.

وی از اساتید فقه و اصول حوزه علمیه و از   شاگردان آیت‌الله‌العظمی خویی بود و مباحث اصولی و فقهی ایشان را به رشته تحریر درآورده و کتاب‌های مختلفی ازجمله کتاب فقه الشیعه و حاکمیت در اسلام را تالیف کرده‌است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.