مهدی عسگری فردویی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: بیماران صعب‌العلاج مجموعه‌ای از بیماران خاص هستند که مبتلا به بیماری‌هایی ازجمله هموفیلی، تالاسمی و ام‌اس، یا پیوندی و دیابتی هستند و یا به دلیل سکته مغزی قادر به حرکت نیستند.

وی اضافه کرد: ۶۸۶ نفر از بیماران صعب‌العلاج تحت پوشش، پوشینه‌ای هستند، به طوری‌که برخی در تمام ساعات و برخی بیماران هم فقط شب‌ها احتیاج به پوشینه دارند.

به گفته وی،‌ در حد اعتبارات، برای نگهداری از بیماران، خرید پوشینه، تجهیزات و فرانشیز دارو هزینه پرداخت می‌کنیم و ۸۰ درصد هزینه خرید تجهیزاتی ازجمله کپسول اکسیژن،‌ تشک مواج و ویلچر از سوی کمیته امداد پرداخت می‌شود.

عسگری افزود: یکی از خیران استان طی ۲ سال گذشته هزینه پوشینه بیماران نیازمند را تا تیرماه امسال پرداخت می‌نمود که با فوت وی، این کار متوقف شد.

وی گفت: ۲۶ هزار تن ازمددجویان کمیته امداد قم زیر پوشش بیمه خدمات درمانی هستند و از مزایای بیمه تکمیلی نیز استفاده می‌کنند.

وی اضافه کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۱۹ میلیارد ریال بابت فرانشیز برای مددجویان کمیته امداد قم هزینه شده‌است که نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

معاون کمیته‌امداد قم ادامه داد: بیمه پایه مددجویان کل فرانشیز شامل دارو، آزمایشگاه،‌ بستری در بیمارستان، سی‌تی‌اسکن، ام آر آی، نوار عصب، سونوگرافی و رادیولوژی را پرداخت می‌نماید.

وی خاطرنشان کرد: حدود ۹۰ درصد هزینه بستری مددجویان کمیته امداد در بیمارستان با بیمه پایه حساب و پنج درصد نیز از طریق کمک‌های مردمی یا صدقه پرداخت می‌شود.

در حال حاضر ۴۱ هزار و ۱۵۹ نفر معادل ۳.۲ جمعیت استان قم در قالب ۲۲ هزار و ۵۸۷ هزار خانوار زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) قم هستند که از این تعداد ۱۵ هزار و ۴۰ زن سرپرست خانوار، یک هزار و ۸۸۰ یتیم، سه هزار و ۹۰۰ دانش آموز، ۴۵۹ دانشجو، ۱۵ هزار سالمند و یک هزار و ۵۰۰ بیمار صعب العلاج می‌باشند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.