محمود سیجانی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران بیان کرد: در سال رونق تولید،‌ جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان به‌صورت مستمر و هفتگی برگزارشده و مسئولان استان به‌صورت میدانی از نزدیک با مسائل و مشکلات تولیدکنندگان آشنا شده و در خصوص راهکارهای رفع آن نظرات کارشناسی ارائه می‌شود.

وی افزود: حدود نیمی از مصوبات کارگروه طی سال جاری اجرایی شده است و بقیه مصوبات برای تسهیل امور تولیدکنندگان و پرداخت تسهیلات موردنیاز ایشان در حال پیگیری است.

وی ادامه داد: هدف‌گذاری استان تا پایان سال، پرداخت بیش از یک هزار میلیارد تومان تسهیلات به تولیدکنندگان است که این موضوع به همت مسئولان دستگاه‌های اجرایی قم و مدیران بانک‌های عامل استان در سه بخش صنعت و معدن،‌ کشاورزی و گردشگری محقق خواهد شد.

سیجانی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۸۱ مجوز تاسیس که نشانگر میل به سرمایه‌گذاری در استان است با سرمایه‌گذاری ۲هزار و ۷۸۳ میلیارد تومان و ایجاد اشتغال برای ۹هزار و ۵۰۰ تن صادرشده است.

وی بیان کرد: همچنین ۴۴ واحد درحال کار درخواست مجوز توسعه داشتند که یک هزار و ۸۰۰ فرصت شغلی درپی خواهد داشت.

وی ادامه داد:‌ اتمام ۶۴ طرح نیمه‌تمام صنعتی با سرمایه‌گذاری یک هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان و ایجاد اشتغال برای یک هزار و ۶۲۰ تن نیز در دستور کار است.

سیجانی گفت: در حوزه تنظیم بازار نیز به‌ویژه بعد از ساماندهی تنظیم قیمت بنزین هر هفته جلسات ستاد تنظیم بازار تشکیل شد و با همکاری خوب اصناف کمبودی در بازار استان به وجود نیامد.

وی بیان کرد:‌ نظارت بر بازار دو برابر شده است و سامانه ۱۲۴به‌صورت شبانه‌روزی آماده دریافت گزارش‌های مردمی است.

وی ادامه داد:‌ در زمینه برخورد با تخلفات به‌خصوص گران‌فروشی و عدم نصب قیمت کالا به‌صورت جدی پیگیر هستیم و از مردم می‌خواهیم با پویش مردمی گران نخریم در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم همچنین گفت:‌ کار بازرسی و تشدید نظارت برای ساماندهی بازار شب یلدا را شروع کردیم و در خصوص عرضه میوه، آجیل و شیرینی‌،‌ نظارت‌ها با جدیت دنبال می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: در قم یک سایت پسماند ویژه برای واحدهای صنعتی داریم، یک سایت دیگر هم در محور قم تهران در حال جانمایی است.

سیجانی بیان کرد: بسیاری از پسماندها در بحث بازیافت می‌توانند ارزش اقتصادی داشته باشند.

وی ادامه داد:‌ به دنبال استقرار صنایعی در استان هستیم که مشکل محیط زیستی نداشته باشند و همچنین موضوع ایمنی واحدهای صنعتی را با تشکیل کمیته‌های تخصصی بررسی می‌کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.