سرهنگ مراد حسین جعفریان روز شنبه در نهمین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان قم، افزود: در یک‌ماه گذشته در قالب طرح شناسایی و برخورد با عطاری‌های غیرمجاز، ۲۵ واحد عطاری مورد بازدید و بررسی قرار گرفت.

وی اضافه کرد: از این تعداد، ۶۵ درصد معادل ۱۶ واحد در کنار فروش مواد دارویی و گیاهی، اقدام به خریدوفروش داروهای غیرمجاز و یا داروهایی که پایه مواد مخدر دارد، کرده بودند که اقدام‌های انتظامی در راستای برخورد با آن‌ها صورت پذیرفته است.

وی ادامه داد: وجود این تعداد عطاری متخلف که اقدام به فروش مواد مخدر صنعتی در قالب دارو می‌کنند، برای شهر قم تهدید محسوب می‌شود و مسئولان امر باید اقدام‌های پیشگیرانه را در دستور کار داشته باشند.

وی تصریح کرد: بخشی از این مواد از عطاری‌هایی که مجوز قانونی فعالیت دارند، کشف‌شده و این معضل نیازمند ورود جهادی اتحادیه‌ها و سازمان‌های مسئول می‌باشد.

جعفریان با تاکید بر این‌که تخلف عطاری‌ها در زمینه فروش مواد مخدر قابل‌چشم‌پوشی نیست، ادامه داد: تاکنون نتایجی که باید از نظارت اصناف بر عطاری‌ها حاصل می‌شد، در حد انتظار نبوده و یا کمرنگ بوده است.

وی تصریح کرد: امنیت شهر قابل معامله با هیچ بخشنامه‌ای نیست و برای حفظ آن باید برخوردهای انتظامی با تخلف‌ها صورت گیرد.

در این جلسه بخشداران بخش‌های کهک، جعفریه و دستجرد نیز گزارشی از نظارت بر عطاری‌ها و دخانیات فروشی‌ها و برگزاری کلاس‌های پیشگیری از اعتیاد در این بخش‌ها ارائه نمودند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.