سید موسی حسینی کاشانی  روز دوشنبه درگفت وگو با ایرنا بیان کرد: ظرفیت علمی و ادبی قم، جایگاه بی‌بدیلی را در سطح کشور داراست.
وی با اشاره به سیاست‌های استان در حمایت از جامعه نویسندگان گفت:‌ اگر نویسنده‌ای ۲ کتاب را در عرصه بزرگسالان یا ۳ عنوان کتاب را در حوزه کودک و یا ۸ عنوان کتاب را ویراستاری کرده باشد از امتیارات نویسندگی برخودار می‌شود.
وی اضافه کرد: این امتیازات شامل مواردی مانند بیمه تکمیلی، تسهیل در حضور در جشنواره ملی کتاب سال و استفاده از تسهیلات صندوق اعتباری هنر است.
وی یادآور شد: قم بعد از تهران و مشهد سومین استان کشور است که تمام درخواست های حوزه کتاب و تالیف به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و تمام ناشران استان بدون حضور فیزیکی می‌توانند کارهای اداری خود را انجام دهند.
حسینی کاشانی عنوان کرد: برای حمایت از نویسندگان استان خرید کتاب‌های با نوبت چاپ اول درکمیته خرید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفته‌است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم بیان کرد: سال گذشته ۳۰۰ میلیون تومان کتاب از ناشران استانی کتاب با نوبت چاپ اول خریداری شده‌است.
وی تاکید کرد: همچنین درراستای حمایت از مولفان و نویسندگان استان سال ۹۷، وزارتخانه  فرهنگ و ارشاد اسلامی بیش از ۲ میلیارد تومان کتاب از ناشران قمی خریداری کرده‌است.
وی یادآور شد: همچنین درراستای حمایت از مولفان استانی، آثار و کتب ارزشمند نویسندگان استان بعد از تایید درکمیته کتب ارزشمند ادارهکل فرهنگ و ارشاد اسلامی از حمایت های قبل از چاپ برخودار می‌شوند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در پایان خاطرنشان کرد: نویسندگان قابل اعتنای فراوانی در قم وجود دارد که بسیاری از آثار آنها بارها تجدید چاپ شده‌است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.