حجت الاسلام و المسلمین علی لقمانیان عصر چهارشنبه درجلسه شورای فرهنگ عمومی قم با اشاره به اهمیت مساله فرهنگ عمومی افزود:‌ دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی قم باید اطلاعات کافی از وضعیت فعلی فرهنگ عمومی استان به صورت مستمر استخراج و گزارش دهد.

وی اضافه کرد: شایسته است ارزیابی علمی نسبت به مصوبات شورای فرهنگ عمومی استان توسط نهادها و مراکز علمی برای کاربردی تر شدن فعالیت‌ها  انجام شود.

لقمانپور گفت:‌ اقدامات و تصمیمات دستگاه‌های استان در رابطه با مساله فرهنگ عمومی باید مورد ارزیابی و نقد قرار بگیرد.

وی همچنین بیان داشت: نسبت به آتش سوزی چند تن از اعضای خانواده شهدای قم در بنیاد شهید و امور ایثارگران قم باید ورود کرده و انگیزه افراد و همچنین کم کاریهای احتمالی مسئولان به درستی بررسی شود.

وی عنوان کرد: برای ارتقای فرهنگ ایثار و شهادت باید هماهنگی و تعامل لازم توسط دستگاه‌های استانی صورت بگیرد، برخی از دستگاه ها در این رابطه تعامل لازم ندارند.

مدیرکل صدا و سیمای قم نیز دراین جلسه بیان داشت: در رابطه با تصویرسازی در رابطه با پیاده‌روی روز اربعین در قم و همچنین شهدا و سرداران خود اقدام قابل توجهی در عرصه رسانه و تولیدات تلویزیونی و سینمایی انجام نشده است.

حجت الاسلام و المسلمین محمد لطفی نیاسر تصریح کرد: همچنین در رابطه با اسکان زائران خارجی در قرارگاه اربعین و مصلای قدس نیز باید اقدامات رسانه ای قابل عرضه باید انجام گیرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه قم نیز در این جلسه، با بیان اهمیت مساله فرهنگ عمومی یادآور شد: فرهنگ عمومی مساله مهمی بوده که قابل چشم پوششی و بی توجهی نیست.

حجت الاسلام و المسلمین عباس اسکندری تصریح کرد: بقاع متبرکه و مراکز دینی و مذهبی در توسعه و فرهنگ‌سازی در رابطه با مساله فرهنگ عمومی از اهمیت و تاثیرگذاری ویژه ای برخوردار هستند.

وی گفت:‌ باید از ظرفیت‌ها و فضاهای بقاع متبرکه برای توسعه فرهنگ عمومی و اطلاع رسانی در این رابطه اقدام شود.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی قم نیز در ادامه این جلسه با انتقاد از وضعیت تابلوهای تبلیغاتی ورودی های قم اظهار داشت: ۶۰ درصد از تصادفات منجر به فوت محورهای مواصلاتی قم در ۳۰ کیلومتری استان رخ می دهد.

سرهنگ مهرداد حاجی زاده گفت:‌ استقرار انبوه تابلوهای تبلیغاتی در افزایش آمار تصادفات در ورودی و مبادی های شهر قم موثر است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قم نیز تاکید کرد: تابلوهای تبلیغاتی عوارضی قم-تهران برای تبلیغ و ترویج فرهنگ عمومی و ساخت المان های متناسب به شهرداری قم واگذار می‌شود.

ابوالفضل جمالی افزود:‌ شهرداری قم پس از تصویب کمیته تعیین محتوای تابلوهای تبلیغاتی شورای فرهنگ عمومی استان می‌تواند نسبت به اصلاح تابلوهای موجود اقدام کند.

وی اظهار داشت: تابلوها و پل‌های تبلیغاتی محورهای مواصلاتی استان به دلیل مشکل اعتباری توسط بخش خصوصی انجام و تا ۱۰ سال در اختیار بخش خصوصی قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: برای در اختیار قرار دادن تابلوهای تبلیغاتی مبادی ورودی قم به شهرداری برای ترویج فرهنگ سازی یا باید خسارت فسخ قرارداد با بخش خصوصی جبران شود.

جمالی گفت: تمام تابلوهای تبلیغاتی ورودی و محورهای مواصلاتی شهر باید به تایید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برسد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم نیز دراین جلسه تصریح کرد: در چهار ورودی اصلی استان و بعد از محدوده حد ترخص، سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم ساماندهی و اصلاح تابلوهای تبلیغاتی را انجام خواهد داد.

ابوالقاسم مقیمی بیان داشت: در حال حاضر برای ساماندهی بسیاری از تابلوهای تبلیغاتی ورودیهای استان تولید محتوا در قالب‌های معارفی تهیه شده‌است.

وی گفت: ۳۰ آبان به عنوان روز قم انتخاب شده و ستاد برگزاری روز قم نیز در شهرداری قم تشکیل شده است، این روز باید در دستور جلسات شورای فرهنگ عمومی استان قرار بگیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.