آیت الله ناصر مکارم شیرازی دراین پیام آورده است:‌همگان در مقابل توطئه های افراد نفوذی مراسم اربعین هوشیار باشند. حماسه اربعین تمام دنیا را به خود مشغول داشته و سال به سال این مراسم باشکوه تر برگزار میشود.

این پیام می افزاید: حسودان از این نظر بسیار ناراحت هستند و سعی میکنند آن را به خرافات و اختلافات آلوده کنند، که باید همگان در مقابل توطئه های افراد نفوذی هوشیار باشند.

پیام حاکیست در این میان هیات ثارالله دست به ابتکار جالبی زده و هزار نفر از جوانان با انگیزه را دعوت به خدمت به زائران کرده است، این کار نشانه عشق و علاقه هیات ثارالله به حادثه کربلا و اربعین حسینی است. امیدوارم تلاش همگان مقبول درگاه خداوند گردد و مشکلات جوامع اسلامی از برکت اربعین حسینی حل شود.

در این آیین عضو هیات علمی جامعه المصطفی العالمیه (ص) با اشاره به پنج عامل مهم و موثر در بقا و ماندگاری قیام سید الشهدا (ع) اظهار داشت: اراده الهی، اخلاص ابا عبدالله، عناصر تشکیل دهنده و درس های متعدد واقعه کربلا، تاکید امامان معصوم بر زیارت، گریه و وقف و همچنین روضه خوانی و زیارت دوستداران و عاشقان آن امام بزرگوار از علل مهم پابرجا ماندن نهضت عاشورا برغم گذشت قرن های متمادی از آن حادثه می‌باشد.

حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی بیان داشت: اینکه گفته می‌شود، چرا برای پیاده روی اربعین هزینه می‌کنید، حرف های عامدانه و ناشیانه ای است.

استاد حوزه علمیه قم گفت: پولی که برای زیارت کربلا هزینه میشود، برکت های فراوانی را در زندگی افراد ایجاد می‌کند.

رفیعی یادآور شد: در شرایطی که دشمن میلیاردها دلار برای تولید فیلمها و سریال های مبتذل هزینه می کند، تا جوانان را از مسیر دین منحرف نماید، هزینه برای راهپیمایی اربعین ضروری می‌باشد.

وی خادمی زائران امام حسین(ع) را کاری بسیار ارزشمند دانست و بیان کرد: مردم از زبان ها، نژادها و سلیقه های مختلف به این مراسم می آیند، به همین علت باید با آنها خوش خلق و مهربان باشیم.

وی با تاکید بر اینکه خادمان زائران اربعین باید به درستی آنها را راهنمایی و هدایت کنند، اضافه کرد: باید از تخریب زائران و به کار بردن الفاظ و واژه های نامناسب در مورد آنها پرهیز شود.

عضو هیات علمی المصطفی گفت: همه زائران اعم از ایرانی و عراقی و فارس و عرب نباید هیچ فرقی با یکدیگر داشته باشند.

رفیعی تصریح کرد: اهل بیت (ع) فرمودند کسانی که در این دنیا با ما هستند در آخرت نیز همراه ما خواهند بود.

در این آیین حجت الاسلام و المسلمین سید جواد شهرستانی نماینده آیت الله سیستانی از مراجع تقلید و احمد امیر آبادی فراهانی عضو هیات رئیس مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.

اجرای تواشیح توسط گروه بین المللی میعاد، قرائت زیارت امام زمان (عج) و رونمایی از پرچم امام حسین (ع) از جلوه های ویژه این مراسم بود.

ستاد خادمین افتخاری حرم امام حسین(ع) با عنوان سخاء الحسین تحت اشراف هیئت ثارالله قم از ۲ سال گذشته، اقدام به جذب و اعزام خادمین افتخاری که مسلط به زبان عربی هستند کرده است که این خادمان در ایام اربعین حسینی در حرم مطهر حضرت سیدالشهدا(ع) به خدمت می‌پردازند.

۷۴۰۳/ ۶۱۳۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.