حسن صبوری روز سه‌شنبه در جلسه شورای تامین مسکن استان قم اضافه کرد: از این تعداد ۱۴۲ واحد دارای پرونده قضایی است.

وی ادامه داد: ساخت واحدهای دارای پرونده قضایی نیز  در حال اتمام است و امیدواریم با پایان یافتن احداث این واحدها، پرونده مسکن مهر در استان جمع شود.  

وی خاطرنشان کرد: تعداد کل واحدهای مسکن مهر تعهد شده در استان قم، ۴۳ هزار و ۵۰۴ واحد است که تاکنون ۴۳ هزار و ۱۳۸ واحد آن افتتاح‌شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی قم افزود: تعداد واحدهای تعهد شده در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر در این استان، ۲ هزار و ۲۰۸ واحد و در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر، ۴۱ هزار و ۲۹۶ واحد است.   

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اراضی ۳۲ و ۴۸ هکتاری منطقه پردیسان مربوط به شرکت بازآفرینی شهری ایران است که باید پشتوانه بافت فرسوده قم قرار بگیرد.

وی افزود: سیاستی که در این زمینه وجود دارد این است که این اراضی به‌صورت خام، یعنی زمین واگذار نشود و ساخت‌وساز صورت بگیرد، ارزش‌افزوده پیدا کند و سپس پشتوانه احیای بافت فرسوده قرار بگیرد.

صبوری گفت: اجرا و آماده‌سازی این ۲ قطعه زمین مانند تاسیسات، زیرسازی، جدول‌گذاری و آسفالت برعهده شهرداری قم است و طرح‌های مسکن به‌منظور افزایش ارزش‌افزوده آن، در این اراضی اجرا خواهد شد.

در استان قم، یک هزار و ۴۳۵ هکتار بافت فرسوده و ۳۱۵ هکتار بافت تاریخی وجود دارد؛ از مجموع ۱۲ هزار و ۹۳۲ هکتار از اراضی کل شهر، ۳۰ درصد آن معادل چهار هزار و ۱۳۳ هکتار که ۷۱۵ هزار جمعیت دارد، نیازمند بازآفرینی شهری است.

۲ اراضی ۳۲ هکتاری و ۴۸ هکتاری در شهرک پردیسان به‌منظور پشتیبانی از احیای بافت فرسوده و مناطق خارج از طرح شهر قم در نظر گرفته‌شده که اقدام مناسبی برای توسعه در بافت‌های تاریخی و فرسوده شهری است.

پردیسان در منطقه هشتم شهرداری و در جنوب غربی شهر قم واقع‌شده است، این منطقه در سال ۱۳۷۷ توسط وزارت مسکن و شهرسازی وقت تاسیس و در سال ۱۳۹۰ به یکی از مناطق شهرداری قم تبدیل شد.

همچنین هادی کریمی اصل سرپرست اداره کل بهزیستی قم در این جلسه، بر لزوم داشتن پیوست‌های اجتماعی و فرهنگی و نیز توجه به زیبایی شهر و نشاط اجتماعی شهروندان در اجرای طرح‌ها تاکید کرد.

در این جلسه گزارشی اجمالی از اقدام‌های صورت گرفته در زمینه مسکن مهر استان، طرح اقدام ملی مسکن کلان‌شهر قم و همچنین طرح‌های مشارکتی و پیمانی سال جاری در این استان ارائه شد و در این موارد بحث و بررسی صورت گرفت و مسئولان و کارشناسان دیدگاه‌ها، نظرها و پیشنهادهای خود را ارائه کردند.

جلسه مذکور به ریاست محسن بهشتی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با حضور اعضای شورای تامین مسکن استان قم برگزار شد.

۷۴۰۶/ ۱۱۷۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.