به گزارش روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی قم، علی‌اصغر دادخواه روز دوشنبه در گفت‌وگویی اظهار کرد: با توجه به نام‌گذاری سال ۹۸ به‌عنوان سال رونق تولید از سوی رهبر معظم انقلاب و در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و به منظور مساعدت به کارفرمایان خوش‌حساب بدهکار، موضوع بخشودگی جرائم بیمه‌ای کارفرمایان از سوی سازمان تامین اجتماعی اجرایی شده است.

وی افزود: بر این اساس، قانون بخشودگی جرائم در ارتباط با کارفرمایانی اجرا می‌شود که حق بیمه کارگران خود را به‌صورت منظم و مطابق با قانون به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت می‌کردند اما به دلیل بروز مشکلات ناخواسته ازجمله حوادث و بلایای طبیعی، تحریم‌های ظالمانه و نوسانات نرخ ارز با مشکل مواجه شده و از پرداخت حق بیمه و ایفای تعهدات خود در قبال نیروی کار بازمانده‌اند.

وی ادامه داد: کارفرمایان کارگاه‌های مشمول با اخذ تأیید ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان‌ها درصورتی‌که جرائم متعلقه آن‌ها مربوط به قبل از تاریخ ۲۹‏/۱۲‏/۱۳۹۶ باشد، از بخشودگی جرائم بهره‌مند خواهند شد.

دادخواه تصریح کرد: همچنین کارفرمایان بدهکار که در دوره‌های قبل، به‌رغم ارائه درخواست از پرداخت تمام یا بخشی از بدهی خودداری کرده‌اند، در صورت ارائه درخواست مجدد و با اخذ تایید ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان‌ها با رعایت ضوابط و اخذ ضمانت‌نامه بانکی یا سند ملکی معتبر، مشمول استفاده از تسهیلات این بخشودگی خواهند بود.

بر اساس آمار اداره کل تامین اجتماعی قم ، ۱۴ هزار و ۲۲۴ کارگاه در استان قم فعال است و کارفرمایان قمی حدود ۲ هزار میلیارد ریال به تامین اجتماعی بدهکارند که بخشی از جرائم این کارفرمایان در این طرح بخشوده می‌شود.

۱۱۷۵ /

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.