حجت‌الاسلام مهدی احمدی در سخنرانی پیش از خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم در مصلای قدس این شهر، اظهار داشت: خودروهای زائربر، ویلچر، زائرسراها و امانت‌داری‌های اطراف حرم حضرت معصومه(س) برای خدمت‌رسانی به زائران در فعالیت هستند.  

وی بابیان اینکه ایجاد صحن‌ها و شبستان‌های مختلف و توسعه حرم ازجمله اقدام‌های اعتاب مقدس برای تسهیل زیارت زائران است، گفت: شبستان حضرت زهرا(س) به بهره‌برداری رسیده و عملیات احداث شبستان امام علی(ع) زیر صحن امام رضا(ع) آغازشده و شبستان پیامبر اعظم(ص) زیر صحن فاطمی نیز به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون فرهنگی حرم حضرت معصومه(س)، افزود: ایجاد رواق کودک و نوجوان، برگزاری دوره‌های مختلف آموزش قرائت و تفسیر قرآن و همچنین ایجاد دارالشفاء، مرکز مشاوره حرم و کتابخانه ازجمله اقدام‌های آستان مقدس کریمه اهل‌بیت برای خدمت‌رسانی بهتر به زائران و تبیین معارف الهی است.

وی افزود: روزانه ۶ برنامه سخنرانی در حرم حضرت معصومه(س) برگزار و معارف اهل‌بیت(ع) برای زائران و مجاوران تبیین می‌شود.

احمدی، استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای گسترش معارف اسلامی را ازجمله اقدام‌های این آستان مقدس اعلام کرد و افزود: حرم حضرت معصومه(س) استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی برای گسترش معارف اسلامی را در دستور کار قرار داده است.

وی تاکید کرد: املاک زیادی در قم وقف حرم حضرت معصومه(س) قرارگرفته است که از این موقوفات برای نشر معارف اهل‌بیت استفاده می‌شود.

وی، اظهار داشت: ساخت ۳۵ واحد مسکونی در مناطق سیل‌زده لرستان توسط حرم حضرت معصومه(س) و از طریق کمک‌های مردمی آغازشده است که تا پیش از فصل سرما این خانه‌ها تکمیل و به سیل‌زدگان تحویل داده می‌شود.

احمدی همچنین ولایت و امامت را اصل و اساس مکتب شیعه دانست و گفت: امام گسترش‌دهنده توحید، محور وحدت، مراقبت از جامعه در مقابل طاغوتیان و دغدغه مند رشد و تعالی معنوی مردم در جامعه است.

۷۴۰۴ / ۱۱۷۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.