به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی شهرداری قم ،‌مرتضی سقائیان نژاد در گفت وگویی اظهار داشت: برای تعیین تکلیف ساخت فرودگاه در شهر قم جلسات مختلفی با حضور نمایندگان دولت، قوه قضائیه و مجلس تشکیل‌شده و تصمیم‌گیری‌های مهمی نیز در این زمینه صورت گرفته است.

وی با اشاره به واگذاری ۳۰۰ هکتار از اراضی مجتمع گردشگری فرودگاه به شهرداری قم، گفت: ااین واگذاری با نظر و موافقت دولت و قوه قضائیه بوده است و هیچ مشکل قانونی در این زمینه وجود ندارد.

سقائیان نژاد افزود: در واقع با پیگیری‌های صورت گرفته ۳۰۰ هکتار به‌عنوان پشتوانه و امتیاز به شهرداری قم داده‌شده است.

وی گفت: برای اینکه شهر قم دارای فرودگاه شود نیاز است که شهرداری وارد شده و در این پروژه سرمایه‌گذاری کند.

شهردار قم تصریح کرد: مجوزهای لازم برای فرودگاه در وزارت راه و شهرسازی در حال پیگیری است و به نظر نمی‌آید در این زمینه مشکلی به وجود بیاید.

تفاهم نامه ساخت فرودگاه و دهکده گردشگری طرلاب در منطقه سلفچگان قم آذرماه ۸۹ بین شرکت ارم کیش و استانداری قم منعقد و عملیات اجرایی این فرودگاه نیز در بهمن ماه همان سال آغاز شد؛ این فرودگاه که در جاده قم - سلفچگان واقع شده، از شهر قم تقریباً ۲۵ کیلومتر و از فرودگاه امام خمینی (ره) تهران ۱۲۵ کیلومتر فاصله دارد.
فرودگاه، هندلینگ خدمات هوایی و فرودگاهی، توقفگاه هواپیما (اپرون)، آشیانه پرواز، برج مراقبت پرواز، ساختمان رادار، آشیانه نگهداری و تعمیر هواپیما، هواشناسی، آتش نشانی، هتل‌های سه تا پنج ستاره و همچنین پیش بینی ساخت مراکز توریستی درمانی (ساخت مراکز درمانی) از جمله طرح‌های اصلی ساخت شهرک فرودگاهی در قم است.
ساخت این فرودگاه درحال حاضر متوقف است.

احداث سوله بحران در منطقه پردیسان قم

شهردار منطقه هشت قم  نیز گفت:احداث سوله بحران در منطقه مسکونی پردیسان پیشرفت ۶۰درصدی دارد.
ابوالفضل مستقیمی در گفت وگویی با اشاره به ضرورت احداث سوله بحران در مناطق مختلف شهری افزود:‌یکی از اقدامات ضروری قبل از بحران، ایجاد سوله‌های مدیریت بحران است که در راستای مدیریت و کاهش خسارت های حوادث غیر مترقبه احداث می‌شود.
وی با بیان اینکه در ایران با توجه به تعدد بلایای طبیعی اهمیت مدیریت بحران بیش از پیش آشکار شده است و احداث سوله بحران نیز در این راستا می باشد، گفت: با هدف کمک به شهروندان در زمان وقوع حوادث و بحران شهرداری اقدام به احداث و تکمیل سوله بحران به مساحت یک هزار متر مربع در خیابان عترت منطقه پردیسان کرده است.
مستقیمی با اشاره به مختصات این سوله بحران اظهار داشت: این سوله شامل بخش اداری و آموزشی، سرویس بهداشتی و امکانات رفاهی لازم جهت بهره برداری در زمان اضطراری می باشد.
وی در ادامه با اشاره به فعال بودن این سوله در مواقع غیر بحرانی خاطرنشان کرد:درمواقع عادی در محل فوق انواع فعالیت های ورزشی، علمی و آموزشی انجام می شود.
مستقیمی با اشاره به هزینه احداث این سوله بیان داشت: طبق برآوردهای اولیه تکمیل پروژه فوق ۲۰میلیارد ریال هزینه در بر خواهد داشت.

پردیسان در منطقه هشتم شهرداری و در جنوب غربی شهر قم واقع شده است، این منطقه در سال ۱۳۷۷ توسط وزارت مسکن و شهرسازی وقت تاسیس و در سال ۱۳۹۰ به یکی از مناطق شهرداری قم تبدیل شد. 

۷۴۰۳/ ۶۱۳۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.