عباس پور میدانی روز پنج شنبه در جلسه شورای نظام مهندسی کشاورزی قم در سالن جلسه های نظام مهندسی کشاورزی این استان اظهار داشت: باید این طرح ها را برای هر یک از مهندسان کشاورزی که هنوز موفق به یافتن شغلی مرتبط با تحصیلات خود نشدند و تمایل به کار در این حوزه نیز دارند، اجرا کنیم.
وی بیان داشت: در حال حاضر نرخ تعداد کارشناسان جهاد کشاورزی فعال در واحدهای تولیدی استان پایین است و این امر ناشی از توانمند نبودن فارغ التحصیلان این رشته است.
وی توانمند ساختن دانش آموختگان کشاورزی را دارای فایده های بسیاری برای استان دانست و افزود: این امر علاوه بر ایجاد یک بستر مناسب برای اشتغال زایی فارغ التحصیلان مذکور باعث ارتقاء کیفی واحدهای تولیدی استان نیز می شود.
رئیس جهاد کشاورزی قم همچنین گفت: اجرای طرح تغییر الگوی کشت که در سال های اخیر به صورت مستمر در استان اجرا شده صرفه جویی قابل توجهی را در استفاده از منابع آبی در پی داشته و آب فراوانی را در مخازن و سدها ذخیره سازی شده است.
وی گفت: شرکت آب منطقه ای استان باید به جای توزیع این آب در بین واحدهای صنعتی، آن را در اختیار جهاد کشاورزی قرار دهد، تا این سازمان برای فارغ التحصیلان کارآفرینی کند.
وی یادآور شد: توسعه گلخانه در قم روند شتابانی را طی کرده و مطابق هدف گذاری صورت گرفته، امسال مساحت گلخانه های قم به بیش از ۱۰۰‌ هکتار خواهد رسید.
هم اکنون ۴۹ هکتار گلخانه قابل بهره برداری در قم وجود دارد و بیش از ۶۰ هکتار نیز در حال احداث است.
۵۰ درصد فارغ التحصیلان کشاورزی قم بیکار هستند
۷۴۰۳/ ۶۱۳۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.