به گزارش ایرنا، جواد ذاکریان عصر دوشنبه در نود و یکمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم در ساختمان شهید باکری، تشویق زائران برای استفاده از حمل و نقل عمومی در نیمه شعبان را مورد تاکید قرار داد و افزود: بیشترین تعداد زائران نیمه شعبان از تهران به ثبت رسیده است به همین دلیل تعداد قطارهای تهران به قم در این شب افزایش می یابد.
ذاکریان با بیان اینکه تعداد خطوط اتوبوسرانی قم از پنج خط به هشت خط در نیمه شعبان افزایش می یابد افزود: 160 هزار تن در شب نیمه شعبان سال گذشته از ناوگان حمل و نقل عمومی برای انتقال به جمکران استفاده کرده اند که ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی قم در این ایام افزایش یافته است.
وی ادامه داد: از ظهر روز شنبه تا ظهر روز یکشنبه خط حرم به جمکران به صورت رایگان اقدام به جابه جایی زائران می نمایند ضمن اینکه تردد خودرو شخصی و موتور سیکلت در روز نیمه شعبان به منظور برگزاری پیاده روی باشکوه در این روز محدود می شود.
معاون حمل و نقل عمومی و ترافیک شهرداری قم، پارکینگ حجت مقابل آتش نشانی راه اندازی شد گفت: اولویت پارک خودرو با پارکینگ های نزدیک به مسجد مقدس جمکران است و با تکمیل ظرفیت این پارکینگ ها، پارکینگ های واقع در خیابان ظهور آماده پارک وسایل نقلیه خواهند بود.

** پرداخت الکترونیکی در سامانه حمل و نقل خطی راه اندازی می شود
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم نیز در این جلسه با بیان اینکه برای اولین بار برای سال 98 پرداخت الکترونیکی در سامانه حمل و نقل خطی راه اندازی می شود گفت: خطوط تاکسی به دلیل اینکه دارای نرخ ثابت است امکان راه اندازی این سامانه را دارا هستند.
ذاکریان ادامه داد: زیرساخت پرداخت الکترونیکی با استفاده از کارت شهروندی تا سه ماهه اول امسال با اولویت تاکسی های خطی راه اندازی می شود.
وی حذف پول خورد را از جمله ویژگی های کارت شهروندی و پرداخت الکتروینکی با بارکد دانست و گفت: با راه اندازی این سامانه محدودیت برای تعریف بهای خدمات وجود ندارد ضمن اینکه برنامه ریزی لازم برای افزوده شدن تاکسی های بی سیم و سایر تاکسی ها به سامانه پرداخت الکترونیکی در دستور کار است.
ذاکریان، اظهار داشت: اجرای طرح پرداخت الکترونیکی سامانه های حمل و نقل عمومی منوط به فعال شدن زیرساخت های فنی برای کیف پول شهروندی در قالب کارت شهروندی است که به طور جدی این موضوع در دست پیگیری است.
وی با بیان اینکه تاکسی زوار در هسته مرکزی و اطراف حرم حضرت معصومه(س) به عنوان یک ضرورت به زودی راه اندازی می شود، گفت: تعرفه کرایه های انواع خودروهای فعال در حوزه حمل و نقل بار و مسافر درون شهری بر اساس شرایط جدید و ایجاد تاکسی های اینترنتی تعریف شده به گونه ای که در نرخ تاکسی های بیسیم با کاهش 34 درصدی و تعرفه پیک موتوری 45 درصد کاهش نرخ و در برخی موارد با افزایش نرخ مواجه بوده ایم.
7404/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.