به گزارش ایرنا،آیت الله علیرضا اعرافی عصر شنبه در آیین اختتامیه سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن ویژه طلاب علوم دینی، در مدرسه علمیه امام کاظم (ع) قم افزود: دراین مسابقات طلاب حوزه های علمیه و محصلان علوم اسلامی و دینی از ایران و جهان در یک مسابقه مشترک شرکت می کنند و این مساله از امتیازات این مسابقات به شمار می آید.
وی اضافه کرد: وجه تمایز این مسابقات باید آن باشد که به حوزه های محتوایی و قلمروهای معرفتی قرآن اهتمام بیشتری شود، سال به سال قلمرو رشته ها افزایش یابد و به حوزه های ترویجی و تبلیغی که جزو وظایف حوزه است، پرداخته شود.
وی با بیان اینکه مسابقه قرآنی میان مراکز حوزوی باید جایگاه رفیع تری احراز کند و در جهان موج آفرین باشد، بیان کرد: بار این رسالت سنگین بر دوش طلاب جوان است که باید در ایران و همه عالم پرچم قرآن را به اهتراز درآورند و در کنار همه دستاوردهای عظیم حوزه های علمیه در فعالیت های قرآنی، به نیازهای جدید نیز توجه کنیم.
آیت الله اعرافی در ادامه با اشاره به این که قرآن پرچم تمدن اسلامی است، گفت: قرآن کریم نکته اصلی و محور بنیادین تمدن اسلامی است که با آفاق بلند معرفتی جهان را تکان داد و بشریت را وارد قلمرو و عرصه جدید کرد.
وی با بیان این که اگر بشریت در همان مسیر قرآنی پیش می رفت، امروز جهان چهره دیگری داشت، افزود: البته امروز هم نباید ناامیدی شویم، بلکه باید تلاش کنیم اندیشه و معارف بلند قرآنی را درست استخراج و استنباط و به درستی این اندیشه ناب و تمدنی را به بشر امروز عرضه کنیم.
وی با اشاره به برخی شبهه پراکنی ها در مورد قرآن، افزود: قرآن بی کم و کاست به دست بشر امروز رسیده و حاوی معارفی است که هدایت گر بشر امروز است که مسابقات قرآنی باید راه را برای شناخت بیشتر قرآن در همه عالم فراهم کند.
آیت الله اعرافی گفت: اگر امروز می بینیم سراسر عالم اسلام دچار فتنه و مشکل است به دلیل آن است که از قرآن فاصله گرفته ایم، در حالی که این کتاب الهی بهترین راهنمای امت اسلام برای رهایی از مصیبت ها می باشد.
در سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم ویژه طلاب حوزه های علوم دینی 52 تَن از 33 کشور جهان توانستند به مرحله نهایی راه یابند.
مرحله نهایی این دوره از مسابقات نیز از 22 تا 24 فروردین ماه جاری در رشته های حفظ کل قرآن کریم، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، خطابه قرآنی و پژوهش در قم برگزار شد.
/2085/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.