به گزارش ایرنا، سید موسی حسینی کاشانی روز پنجشنبه در کارگروه تنظیم بازار درقم ، با اشاره به این که با مدیریتی که انجام شده مشکل خاصی در تامین و توزیع کاغذ نداریم، افزود: اگر ناشران و مراکزی که نیاز به کاغذ در بخش تولید کتاب دارند، به این سامانه مراجعه کنند می توانیم سهم بیشتری از وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی و کمیته مربوطه دریافت نماییم.
وی اضافه کرد: با توجه به این که بسیاری از استان ها کتاب را در قم چاپ می کنند، این استان مرجعیتی در چاپ دارد و ظرفیت چاپخانه های آن صرفا با سفارشات ناشران قم پر نمی شود.
وی ادامه داد: در زمینه کاغذ در دراز مدت ممکن است برای قم چالش ایجاد و چاپخانه تعطیل شوند.
به گفته حسینی کاشانی، در استان قم یک هزار و 286 ناشر و 298 چاپخانه وجود دارد و بیش از 800 ناشر فعال است.
وی با اشاره به این که کاغذ نیز جزو کالاهایی است که ارز 4200 تومانی دریافت می کند، خاطرنشان کرد: از تیرماه پارسال تاکنون 2 هزار و 131 تُن معادل 82 هزار و 309 بند کاغذ در استان قم توزیع شده و فاکتور توزیع نیز موجود است.
حسینی کاشانی با اشاره به این که سالانه 10 هزار تُن کاغذ در استان نیازمندیم، گفت: به زودی 373.5 تُن کاغذ معادل 16 هزار و 500 بند وارد استان می شود.
وی با اشاره به این که نظارت صورت گرفته بر توزیع کاغذ در قم باعث قدردانی وزیر شد، گفت: ناظران اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و تعاونی ناشران از زمانی که کاغذ را به متقاضیان تحویل می دهند تا زمانی که کاغذ مورد استفاده قرار گیرد، نظارت کافی اعمال می کنند.
وی افزود: به عنوان مثال قیمت آزاد هر بند کاغذ 70 درصد، 380 هزار تومان و همین میزان با یارانه 160 هزار تومان است که با توجه به تفاوت بالای قیمتی، نظارت شدید می شود تا کاغذ به کتاب تبدیل شود و دست به دست نچرخد.
نخستین کارگروه تنظیم بازار در سال 98 با حضور اعضا در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری قم برگزار و اعضا گزارشی از اقدات بازرسی و نظارتی بر حوزه های کاری خود ارائه دادند.
/2085/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.