به گزارش ایرنا، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دقاع مقدس قم در این آیین با تاکید بر اینکه یکی از حوادث بی نظیر تاریخ انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس است اظهار داشت: شهید صیاد شیرازی با ایفای نقشی پررنگ در این دوران، نام خود را در تاریخ ایران اسلامی با افتخار ثبت کرد.
سرهنگ احمد حسینی؛ شهید سپهبد صیاد شیرازی را عارفی بصیر، مجاهدی نستوه و الگویی تمام نشدنی برای تمام نسل ها دانست و اظهار داشت: این شهید بزرگوار در ایجاد قراگاه های مشترک سپاه و ارتش در دوران دفاع مقدس نقش کلیدی داشت و این اتحاد میان نیروهای مسلح، زمینه ساز پیروزی های بزرگ در آن دوران شد.
وی با بیان اینکه در پیچ تاریخی قرارداریم که اگر وظیفه خود را به درستی انجام دهیم سرافراز خواهیم بود گفت: تنها راه پیش روی ما، الگوگیری از دفاع مقدس و توجه به ویژگی های آن دوران است.
وی همچنین اشاره به بارش های اخیر باران و وقوع سیل در برخی استان های کشور گفت: روحیه دفاع مقدس بار دیگر در حادثه سیل اخیر ظهور و بروز کرد و با استفاده از تجربیات دوران دفاع مقدس و ایجاد قرارگاه های مشترک و بسیج همه نیروها و امکانات، حماسه هایی فراموش نشدنی در این استان ها در حال ثبت شدن است.
حسینی در ادامه، اقدام آمریکا برای قراردادن سپاه پاسداران در لیست گروه های تروریستی را اقدامی نابخردانه دانست و گفت: ترامپ که خود فرمانده تررویست های عالم است با قراردادن نام سپاه پاسداران در لیست گروه های تروریستی به دنبال ایجاد جدایی میان مردم و نیروهای مسلح بود ولی شاهدیم پس از این اقدام، همدلی و وحدت میان مردم و سپاه افزایش یافت.
وی ادامه داد: همراهی و حمایت مردم از سپاه پاسداران پس از این اقدام آمریکا نشان داد که محبت نیروهای مسلح در عمق وجود و دل و جان مردم قرار دارد که باید شکرگذار این رابطه قوی میان مردم و نیروهای مسلح باشیم.
به گزارش ایرنا، دونالد ترامپ رئیس ‌جمهوری آمریکا دوشنبه هفته جاری با انتشار بیانیه ‌ای مطبوعاتی اعلام کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست سازمان‌ های تروریستی قرار می ‌دهد.
وی در بخش پایانی سخنان خود اظهار داشت: تدوین دانشنامه دفاع مقدس به منظور تدوین نقش قشرهای مختلف در دوران دفاع مقدس و همچنین احداث موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از جمله اقدام های در دستور کار در این استان است که امیدواریم در سال جاری شاهد بهره برداری از موزه انقلاب و دفاع مقدس باشیم.
ساخت باغ موزه دفاع مقدس قم به عنوان یکی از برکات و دستاوردهای سفر تاریخی سال 89 رهبر معظم انقلاب اسلامی به استان قم است. این طرح که از سال 92 روند اجرایی آن به دلیل عدم تامین بودجه لازم متوقف شده بود در ماه های گذشته بار دیگر مراحل ساخت آن ادامه یافته است.
بنای اصلی طرح درمساحتی به ابعاد هشت هزار مترمربع احداث می شود که درکل محوطه با مساحتی حدود 30هکتار دراختیار مردم قم و زائران قرار خواهد گرفت، دراین مکان فضاهای سبز، استراحتگاه، مکان‌های آموزشی، معنوی، نمایشی، فرهنگی، نمادهای ارزشی دفاع مقدس و مکان‌های هنری و تفریحی در نظر گرفته شده است. همچنین در این مجموعه بخش های دیگری از جمله کتابخانه، آمفی تئاتر و سالن کنفرانس نیز راه اندازی می شود.
شهید علی صیاد شیرازی در سال 1323 در روستای کبود گنبد شهرستان درگز از توابع خراسان رضوی متولد شد. وی که در دوران دفاع مقدس یکی از فرماندهان عالی رتبه ارتش جمهوری اسلامی ایران بود و در عملیات مرصاد ضربه سنگینی به منافقان کور دل وارد کرد، پس از 32 سال خدمت در یگان های مختلف نیروی زمینی ارتش، روز 21 فروردین سال 1378 در تهران به دست عوامل گروهک منافقین به درجه رفیع شهادت نائل شد.
7404/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.