به گزارش ایرنا، محمود پارچه باف روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: پس از وقوع سیل در چند استان کشور؛ همه نهادها، دستگاه ها و گروه های گوناگون مردمی از جمله موکب های مردمی اربعین برای امداد و کمک رسانی به مناطق سیل زده بسیج شدند.
وی با اشاره به تشکیل جلسه ای که در زمینه نحوه کمک رسانی در حرم مطهر کریمه اهل بیت(ع) با حضور آیت الله سعیدی امام جمعه قم برگزار شد، گفت: در این جلسه مقرر شد تا کمک های مردمی به صورت منظم، مستمر و منسجم برای مناطق سیل زده به ویژه لرستان که قم به عنوان استان معین آن تعیین شده است، ارسال شود.
وی افزود: این ستاد مردمی از کارگروه های گوناگونی مانند اطلاع رسانی، رسانه و خبر نوین، تبلیغات و فرهنگی با حضور افراد نیکوکار و مسئولان نهادهای مختلف و همکاری با دستگاه های استان تشکیل شده است.
پارچه باف، با تاکید بر جلوگیری از انجام کارهای موازی و تکراری خاطرنشان کرد: تلاش و کوشش می کنیم با انسجام کمک های مردمی توسط افراد و گروه های مختلف، بتوانیم به صورت یکسان و متوازن به مناطق سیل زده کمک رسانی کنیم.
وی به اعزام نخستین کاروان خادمان و کمک‌ های آستان‌ مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) به مناطق سیل ‌زده لرستان در روز گذشته اشاره و بیان کرد: تاکنون 10 کامیون اقلام مختلف و تعدادی از نیروهای جهادی و طلبه های حوزه علمیه به منظور خدمات رسانی و انجام کار فرهنگی به مناطق سیل زده اعزام شده اند.
وی با اشاره به کمک یک میلیارد ریالی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) به مناطق سیل زده گفت: تاکنون مبلغ هشت میلیارد و 500 میلیون ریال از سوی کمیته امداد امام خمینی قم در قالب بسته های حمایتی کمک انجام و نیز یک میلیارد ریال موکت از سوی این نهاد خریداری و به مناطق مذکور ارسال شده است.
پارچه باف افزود: از سوی این ستاد نیز تاکنون 500 بسته مواد غذایی شامل برنج، روغن، حبوبات و مواد شوینده و بهداشتی که ارزش هر بسته یک میلیون و 250 هزار ریال می باشد، به این مناطق ارسال شد.
وی گفت: مساجد، کمیته امداد امام خمینی، پایگاه های بسیج و هلال احمر در سراسر استان آماده جمع آوری کمک های مردمی هستند.
وی تصریح کرد: در صورت امکان، مردم کمک های خود را به صورت نقدی انجام دهند، تا بر اساس نیازهای مناطق سیل زده، مایحتاج مورد نیاز تهیه و ارسال شود و به منظور حفظ کرامت و شان مردم مناطق سیل زده در کمک های غیرنقدی، شهروندان اجناس نو را به مردم سیل زده هدیه دهند.
پارچه باف اظهار کرد: مردم می توانند کمک های نقدی خود را به شماره حساب 0109095757006 و یا شماره کارت 6037997546681355 در بانک ملی ایران واریز کنند.
وی با بیان این که دفتر این ستاد به نشانی بلوار 55 متری عمار یاسر، کوچه 11 آماده دریافت کمک های نقدی و غیرنقدی مردم است، گفت: با توجه به اعلام دادستانی؛ مردم از واریز کمک های نقدی به حساب های شخصی افراد خودداری کنند.
وی با تاکید بر استفاده از تمام ظرفیت ها و توانمندی های دستگاه ها، نهادها و افراد مختلف در این زمینه تصریح کرد: کمک ها نباید مقطعی باشد و باید به صورت منسجم، مداوم و مستمر تا پایان بازسازی کامل مناطق سیل زده این کار ادامه یابد.
روز گذشته، تعدادی از خادمان آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) و طلاب جهادی برای مشارکت در امدادرسانی و توزیع متبرکات و بسته های غذایی و اقدام های فرهنگی - تبلیغی در میان سیل زدگان منطقه پلدختر، معمولان و چگینی استان لرستان از قم اعزام شدند.
سیل طی هفته های گذشته در استان لرستان منجربه خسارت های جانی و مالی شد و قم به عنوان معین این استان در سیل اخیر تعیین شده است.
7406/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.