سید حسن عادلی روز پنجشنبه درگفت و گو با ایرنا، با اشاره به اینکه شکایت ها نسبت به سال های گذشته در نظام پزشکی کاهش یافته است، اضافه کرد: بیشترین شکایت در مورد برخی رشته ها مانند جراحی های زیبایی و کمترین شکایت مربوط به رشته های داخلی و اطفال می باشد.
وی گفت: شاکی می تواند به دادسرای انتظامی نظام پزشکی یا دادسرای عمومی و انقلاب مراجعه نماید و در صورتی که پس از رسیدگی به پرونده رضایت شاکی جلب شود، پرونده بسته و در غیر اینصورت پرونده برای رسیدگی به هیات بدوی واقع در نظام پزشکی ارجاع می شود.
به گفته عادلی، هیات بدوی شامل تیمی از متخصصان مختلف و با حضور یک تَن از پزشکی قانونی و یک تَن از سیستم قضایی می باشد و ممکن است حکم محکومیت یا حکم برائت صادر نماید.
وی اضافه کرد: اگر حکم صادر شده در هیات بدوی مورد اعتراض شاکی یا پزشک باشد، هر 2 طرف دعوا می توانند اعتراض نمایند که در این صورت پرونده در هیات تجدید نظر رسیدگی می شود و در این هیات مدیرکل پزشکی قانونی و معاونان رئیس کل داگستری نیز حضور دارند.
وی بیان کرد: سیستم رسیدگی کننده به شکایت های نظام پزشکی کاملا روشن و شفاف می باشد و همواره زیر نظر سیستم قضایی کار می کند که در چنین شرایطی مردم باید اطمینان خاطر داشته باشند رای صادر شده هیچگاه به نفع پزشک نمی باشد.
عادلی به آمار پرونده های نظام پزشکی از ابتدای سال تا 25 بهمن ماه جاری اشاره کرد و گفت: تاکنون 108 پرونده در دادسرای نظام پزشکی تشکیل و برای 70 پرونده رای صادر شده است و 38 پرونده نیز در حال رسیدگی می باشد.
رئیس سازمان نظام پزشکی قم افزود: 135 پرونده از سوی دادسرای عمومی و انقلاب به هیات بدوی نظام پزشکی ارجاع ، 72 پرونده رسیدگی شده و 63 پرونده نیز در مرحله رسیدگی است.
وی ادامه داد: همچنین تعداد شکایت هایی که از دادسرای نظام پزشکی به هیات بدوی ارجاع شده نیز 68 پرونده می باشد که برای 31 پرونده رای صادر شده و 37 پرونده نیز در مرحله رسیدگی قرار دارد.
وی گفت: هیات تجدید نظر نیز در سازمان نظام پزشکی مستقر می باشد و تاکنون 43 پرونده به هیات تجدیدنظر ارسال که به 30 پرونده رسیدگی شده و 13 پرونده دیگر باقی مانده است.
عادلی بیان کرد: شهروندانی که اعتراضی در زمینه های پزشکی دارند، با شماره تلفن های 36702300 و 36702400 سازمان نظام پزشکی تماس حاصل نمایند.
در حال حاضر سه هزار و 500 تَن عضو جامعه نظام پزشکی قم هستند که شامل داروساز، دندانپزشک، علوم آزمایشگاهی، ماما و کارشناسان پروانه دار مثل اپتومتریست، ادیومتریست، فیزیوتراپیست، پزشک عمومی، متخصص و فوق تخصص می باشند.
/2085/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.