به گزارش ایرنا، سعید نمکی روز پنجشنبه دردیدار با آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، افزود: این طرح از نظر توسعه زیرساخت ها، کاهش پرداختی بیماران، تامین داروی بیماری های خاص و صعب العلاج و کمک به مردم طرح موفق دولت آقای روحانی بود که با قدرت ادامه می یابد.
وی بیان کرد: ممکن است به دلیل تحریم های ظالمانه، وضعیت اقتصادی کشور درسال آینده با دشواریهایی همراه باشد، اما به لطف الهی طرح تحول سلامت را با قوت ادامه می دهیم و از بیماران کم بضاعت، دستگیری و حمایت می کنیم.
وزیر بهداشت با اشاره به سابقه مدیریتی خود ادامه داد: امید است با استفاده از روش های مدیریت صحیح بودجه در وزارت بهداشت و ساماندهی امور، شاهد اتمام طرح های نیمه تمام این حوزه و خدمت رسانی مطلوب تر به مردم، باشیم.
وی افزود: اجرای طرح پزشک خانواده و سیستم ارجاع به منظور راهنمایی صحیح بیماران برای مراجعه منطقی به پزشک و جلوگیری از اتلاف منابع از دیگر اقداماتی است که آن را با جدیت دنبال می کنیم.
وی ادامه داد: همچنین تلاش خواهیم کرد امکانات و منابع حوزه سلامت کشور به سمت مناطق محروم بیشتر هدایت و نیاز بیمارانی که احتیاج به خدمات حمایتی گسترده تری دارند، تامین شود.
نمکی در ادامه گفت: امیدواریم آموزش های حوزه سلامت و پزشکی در دانشگاه ها به صورت جامع تر انجام شود و مانند قدیم که به اطبا حکیم می گفتند، دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی، دید جامعی نسبت به مسائل داشته باشند و با مفاخر علمی این سرزمین در حوزه طب آشنایی کامل داشته باشند.
وی افزود: با این کار حس فرهنگی و هویتی دانشجویان نسبت به مفاخر کشورمان تقویت شده و موجب ماندگاری آنان برای فعالیت های علمی در ایران می شود.
وزیر بهداشت در ادامه به لزوم نهادینه شدن اهمیت پیشگیری بر درمان، اشاره کرد و گفت: در روزگاری فرزندان این سرزمین را با پنج دلار علیه 6 بیماری واکسینه کردیم اما امروز دیگر نمی توان با واکسن معضلات بیماری های غیر واگیر همچون تلفات تصادفات، بیماری های قلبی و عروقی و شیوه زندگی اشتباه را که ایران و همه دنیا را گرفتار کرده، معالجه کرد و راه رفع این تهدیدها تنها اصلاح شیوه زندگی و پیشگیری است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، امروز در ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی در سفر به شهر مقدس قم ضمن زیارت بارگاه ملکوتی حضرت معصومه(س) و بازدید برخی از طرح های حوزه سلامت استان، با شماری از مراجع تقلید دیدار و گفت و گو می کند.
7405/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.