به گزارش ایرنا، وی عصر یکشنبه در دیدار نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و رئیس سازمان حج زیارت افزود: در شرایط کنونی که تفاهم نامه های حج با سعودی ها بسیار شکننده است، باید جهات بسیاری را رعایت کرده و بهانه به دست دشمنان ندهیم.
آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه حج از ارکان اسلام است و باید با حضور گسترده ایرانی ها در مراسم حج پاسخ دندان شکنی به شبهه افکنی دشمنان بدهیم، خاطرنشان کرد: باید به حجاج و روحانیون کاروان ها آموزش داده شود که از انجام کارهایی که باعث تعطیلی حج می شود پرهیز کنند.
وی بر ضرورت حضور آبرومندانه و عزتمندانه مردم کشورمان در سفر حج و رعایت شئونات اخلاقی و دینی به ویژه از سمت بانوان تأکید کرد و گفت: گران شدن دلار شاید حداقل باعث شود تا ایرانی ها هرچه کمتر برای خرید سوغات در بازارهای مکه و مدینه حضور داشته باشند.
این مرجع تقلید با بیان اینکه آموزش های لازم باید به صورت مکتوب به روحانیون کاروان ها ارائه شود، تصریح کرد: نباید کسی تصور کند که اگر پنهانی برای سجده مهر به همراه داشته باشد، کار قهرمانانه ای انجام داده است.

**برخی قصد خراب کردن وجهه مذهبی رئیس جمهوری را دارند
وی در پایان با اشاره به درخواست سازمان حج و زیارت از رئیس جمهوری برای پرداخت ارز با نرخ پایین تر، گفت: به رئیس جمهوری بگویید برخی می خواهند وجهه مذهبی شما را خراب کنند، بنابراین مساعدت در این مسأله و رسانه ای شدن آن می تواند بسیار مناسب باشد.
حجت الاسلام و المسلمین سید علی قاضی عسگر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و علیرضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت عصر امروز در سفر به شهر مقدس قم با برخی از علما و مراجع عظام تقلید دیدار و گفت و گو کردند.
8146/ 6133
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.