دراین مطلب آمده است: قبل از شهادتش نوشت دوست نداشتم که در بستر بمیرم ، بلکه آرزویم حسین گونه شدن است ،یعنی ترجیح دادن مرگ سرخ بر زندگی ذلت بار.
شهید عزیزی که پس از یازده سال میهمانی درخاک های گرم جنوب کشور به زادگاهش بازگشت. نامش الله داد خداپرست از اهالی روستای دهوز فریدونشهر اصفهان و متولد سال 1341 ش بود ، او آموزش کلاسیک را تا گرفتن دیپلم ادامه داد و پس از آن به دروس حوزوی علاقه مند شد. مقداری از مقدمات را در مدرسه امام صادق(ع) اصفهان خواند و پس از آن به شهر مقدس قم رفت و درجوار مرقد نورانی دختر امام هفتم به کسب دانش و تقوا مشغول شد.
اخلاق حسنه
درخصوص اخلاق شهید گفته اند که برنامه زندگی اش را چنان تنظیم می کرد که دیگران برای او به زحمت نیافتند. رفتارش با دیگران اخلاقی و مهربان بود. به دعای کمیل، نمازجمعه و رفتن به مسجد جمکران اهمیت می داد و همین سلوک عملی او را به قرب الهی نزدیک می کرد.
مرگ سرخ
در وصیت نامه اش از مرگ سرخ سخن گفته بود و لذا در زندگی پیوسته به دنبال چنین سعادتی بود. در پایه چهارم حوزه به کمک رزمندگان اسلام شتافت و مدتی هم مسئولیت واحد تعاون را بر عهده داشت. عاقبت این روحانی مجاهد که برای بار دوم به مناطق ایثارگری قدم نهاد، درسال 1365 در عملیات کربلای پنج به آرزوی والا و پرگوهرش که همانا مرگ سرخ با عزت بود ، رسید.
جسد مطهر این شهید والامقام پس از حدود یازده سال غربت، درسال 76 به زادگاهش منتقل و پس از ادای احترام دفن شد.
7403/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.