به گزارش ایرنا،حجت الاسلام و المسلمین سید محمد حسینی شاهرودی عصر پنجشنبه دریازدهمین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد در پژوهشگاه علامه طباطبایی این شهر، افزود: انقلاب اسلامی در حالی که خدا و معنویت در میان انسان ها کمرنگ شده بود، ظهور کرد و نظام جهانی را برهم زد.
وی با اشاره به تأثیرگذاری انقلاب اسلامی در شکست نظام سلطه و الگوبرداری آزادیخواهان جهان از ایستادگی ملت غیور کشورمان، خاطرنشان کرد: مستکبران غربی برای مقابله بانظام مقدس جمهوری اسلامی گروه هایی همچون داعش و القاعده را ایجاد کردند.
نماینده ولی فقیه در استان کردستان بر ضرورت توجه به وحدت اسلامی و توسعه فعالیت های فرهنگی در دیگر کشورهای اسلامی تأکید کرد و گفت: دشمنان چندین سال است که جنگ سخت نرم را علیه ایران اسلامی به راه انداخته اند و ما باید هرچه بیشتر به انجام کارهای فرهنگی و تبلیغی توجه داشته باشیم.

* فاصله گرفتن روحانیت از مردم یک آسیب جدی است
نماینده ولی فقیه در استان فارس نیز در این همایش با بیان اینکه ماهیت انقلاب اسلامی، مربوط به مسائل مادی نبود و یک حرکت اسلامی بود، اظهار داشت: روحانیون باید این مسأله را برای جوانان تبیین کنند که انسان نیازمند معنویت است و انقلاب اسلامی به آخرت مردم توجه داشته است.
حجت الاسلام و المسلمین لطف الله دژکام در ادامه افزود: امروز باید هرچه بیشتر حس همدلی و محبت در جامعه بیشتر شود و مردم کشورمان بر اساس آموزه های قرآن کریم و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به یکدیگر کمک و احسان کنند.
وی فاصله گرفتن روحانیت از مردم را یک آسیب جدی دانست و گفت: آحاد جامعه باید همچون گذشته نسبت به طلاب و روحانیون حس اعتماد داشته باشند و بحمدالله نسل جوان حوزه های علمیه، امروز ضرورت ارتباط و تعامل هرچه بیشتر با مردم را در عرصه های مختلف تبلیغی به خوبی احساس کرده است.

* عدم مبارزه جدی با فساد از مهمترین چالش های انقلاب اسلامی است
همچنین در این همایش نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه همه مردم و مسئولان باید دراین برهه حساس در برابر دشمنان کاملا هوشیار و آگاه باشند، خاطرنشان کرد: اشرافی گری، تکیه به غرب، قبیله گرایی سیاسی و جناحی و عدم مبارزه جدی با فساد از جمله مهمترین چالش های انقلاب اسلامی است.
حجت الاسلام‌ والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در ادامه افزود: امروز برای صیانت از انقلاب اسلامی باید مبارزه با استکبار جهانی را ادامه داده و اقدامات پیشگیرانه در برابر توطئه دشمنان را انجام دهیم و ضمن دشمن شناسی و عدالت طلبی، نشاط و امید انقلابی خود را حفظ کرده و به مسأله امر به معروف و نهی از منکر توجه جدی داشته باشیم.
یازدهمین اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد با حضور و سخنرانی شخصیت های برجسته حوزوی از روز گذشته با تشکیل کمیسیون های تخصصی با موضوع «راهکارهای صیانت از انقلاب و نظام اسلامی» در شهر مقدس قم آغاز به کار کرد و عصر امروز با ارائه گزارش کمیسیون ها و صدور بیانیه به کار خود پایان داد.
8146/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.