به گزارش ایرنا، دراین مراسم باشکوه که پیشاپیش آنان طلاب و روحانیان و مسئولان استان حضور داشتند، مردم با گرامیداشت یوم الله 9 دی ضمن تجدید میثاق با آرمان های امام راحل و شهدا بر تبعیت از رهبر فرزانه انقلاب اسلامی تاکید کردند.
آیات سید احمد خاتمی عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری ، سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س)، علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه کشور، سید هاشم حسینی بوشهری دبیر حوزه های علمیه، مرتضی مقتدایی عضو جامعه مدرسین حوزه ، نمایندگان بیوت مراجع تقلید، طلاب ، فضلا و تنی چند از شخصیت های حوزوی و سیاسی نیز دراین آیین حضور داشتند.
تجمع کنندگان در حالیکه تمثال های مبارک حضرت امام (ره) و رهبر معظم انقلاب را در دست داشتند، فریاد «الله اکبر» سردادند و با شعارهای کوبنده «مرگ بر آمریکا» ، «مرگ بر اسراییل» ، «مرگ بر انگلیس» ، «مرگ بر منافق» و «مرگ بر آل سعود»، انزجار خود را از فتنه گران و جنایتکاران بین المللی اعلام کردند.
همچنین شرکت کنندگان در این آیین حماسی و انقلابی با شعارهای «ما همه با هم هستیم، پشت ولایت هستیم»،«ای رهبر آزاده آماده ایم آماده»،«حمایت از ولایت، رمز نجات ملت»،«خامنه ای کوثر است، دشمن او ابتر است» و «خامنه ای خمینی دیگر است ولایتش ولایت حیدر است» بار دیگر ضمن تجدید میثاق با رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، همبستگی خود با آرمان های بلند و رفیع نظام اسلامی را ابراز نمودند.
حاضران همچنین شعار «مرگ بر فتنه گر»،«مرگ بر سازشکار»، «ملت ما بیدار است از فتنه گر بیزار است» و «ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند» سر داده و بر ضرورت حفظ دستاوردهای نظام در 40 سالگی انقلاب اسلامی تاکید نمودند.
تجمع کنندگان همچنین مسیر میدان آستانه تا چهار راه شهدا را راهپیمایی کرده و در پایان قطعنامه پایانی 9 دی قرائت شد.در این قطعنامه ضمن تاکید بر وحدت و اتحاد کلیه نیروهای انقلاب و لزوم هوشیاری در خصوص توطئه های دشمنان اسلام بر حفظ دستاوردهای جمهوری اسلامی تاکید شد.
در روز نهم دی ماه سال 88 مردم سراسر کشور در اعتراض به فتنه ایجاد شده توسط دشمنان اسلام پس از انتخابات دوره دهم ریاست جمهوری به خیابان ها آمدند و حضور حماسی خود را در دفاع از نظام و انقلاب به نمایش گذاشتند؛ نهم دی ماه از آن پس به نام روز میثاق امت با ولایت و از نهم تا 19 دی ماه به نام دهه بصیرت نامگذاری شد.
تجمعات و راهپیمایی های 9 دی امسال با شعار محوری «چهل سال بصیرت و ولایتمداری» به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار شد.
7404/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.