به گزارش سه شنبه شب ایرنا از پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه(س)، آیت الله سید محمد سعید در پیام خود آورده است: خبر ارتحال آیت‌الله‌العظمی آقای حاج سید محمود هاشمی شاهرودی اعلی‌الله‌ مقامه الشریف، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ،عضو فقهای شورای نگهبان و مجلس خبرگان رهبری، پس از مدت‌ها تحمل رنج و بیماری، قلب آحاد ملت شریف ایران و دوستداران نظام را غرق در اندوه و ماتم کرد.
پیام حاکیست: تربیت یافتن در محضر علما و مراجع عظام از جمله پدر بزرگوارشان که از علما و مفاخر برجسته و تأثیرگذار حوزه علمیه نجف بودند و قرار گرفتن درمسیر جهادی اخوان شهیدشان دردفاع از اسلام و ارزش‌های دینی، این عالم ربانی را آنچنان در خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی خستگی‌ناپذیر کرده بود که درکنار ریاست بر قوه قضائیه، عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام و ریاست بر این نهاد مهم و حضور در هیئت‌رئیسه خبرگان رهبری، در کرسی تدریس نیز سال‌ها در جوار مضجع نورانی کریمه اهل‌بیت(س) ،کام جویندگان معارف ناب اسلام و اهل‌بیت(ع) را سیراب می‌نمودند.
در ادامه این پیام آمده است: فقدان این عالم برجسته و مبارز خستگی‌ناپذیر، که در تاریخ سیاسی و اجتماعی ایران کم‌نظیر بود، بسیار سخت و جانکاه است.
آیت الله سعیدی در پیام خود تاکید کرده است: بنده این مصیبت بزرگ را محضر امام زمان(عج)، مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی)، مراجع عظام، اساتید و فضلای حوزه و شاگردان، همکاران معظم له در دستگاه‌های گوناگون و فرزندان محترم و بیت شریف تسلیت و تعزیت می‌گویم و در جوار حضرت فاطمه معصومه(س) برای ایشان از خداوند متعال علّو درجات را مسألت می‌نمایم.
به گزارش ایرنا، آیت الله هاشمی شاهرودی پس از تحمل یک دوره بیماری ساعت 22 دیشب سوم دیماه در سن 70 سالگی دعوت حق را لبیک گفت.
آیت الله شاهرودی متولد 1327 در شهر نجف و از سال 1373 در دوره های مختلف (سوم، چهارم، پنجم، ششم و هفتم) عضو شورای نگهبان بود.
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام بین سال های 1378 تا 1388 از سوی رهبر معظم انقلاب بعنوان رییس قوه قضاییه منصوب شد و نماینده مجلس خبرگان رهبری در دوره های سوم، چهارم و پنجم بود.
وی از سال 1396 ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام و از سال 1390 ریاست هیات عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه گانه را با حکم رهبر معظم انقلاب بر عهده داشت
7404/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.