به گزارش ایرنا، سید ابوالفضل رضوی روز سه شنبه درحاشیه بازدید و افتتاح چند طرح تولیدی روستایی در گفت و گو با خبرنگاران، با اشاره به میزان اشتغال ایجاد شده در روستاها افزود: درحوزه اشتغال زایی بانک سینا از ابتدای سال 96 تا شهریو ماه 97 با پرداخت تسهیلات رونق تولید واشتغال در روستاها 8 هزار و 500 شغل ایجاد کرده است ضمن اینکه از محل اعتبارات قانون اشتغال پایدار روستایی از ابتدای امسال نیز بیش از 63 هزار شغل ایجاد شد.
رضوی تاکید کرد: درقالب طرح ارتقای تولید ملی و اشتغال پایدار روستایی و مناطق دشتی ،ایجاد 220 هزار شغل برای امسال برنامه ریزی شده است.
وی تحقق چشم انداز برنامه ششم توسعه برای ایجاد سالانه 384 هزارشغل در روستاها را نیازمند مشارکت مردمی و استمرار تسهیلات دولتی دانست و گفت: دولت وظیفه فراهم کردن امکانات، پرداخت تسهیلات و همچنین روان سازی و تسهیل در پرداخت وام به روستاییان را به عهده دارد که این امر به خوبی در حال انجام است به گونه ای که شاهد رفع موانع اداری و ضمانتی دراین زمینه هستیم.
رضوی با اشاره به نامه معاون اول رئیس جمهور به رهبر معظم انقلاب به منظور تخصیص 120 هزار میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید در روستاها افزود: با اجازه معظم له این تخصیص اعتبار با شتاب درحال اجراست به گونه ای که تا امروز 35 هزار میلیارد ریال از این تسهیلات پرداخت و قرارداد تخصیص 50 هزار میلیارد ریال دیگر نیز نهایی شده است.
وی با اشاره به معافیت های مالیاتی در نظر گرفته شده برای واحدهای تولیدی درروستاها تاکید کرد: تمام واحدهای صنعتی و اشتغالی در روستاها به مدت 5 سال، در مناطق محروم به مدت 10 سال، در نواحی صنعتی روستایی به مدت 13 سال و شرکت های دانش بنیان فعال در روستایی به مدت 15 سال نرخ مالیات آنها صفر است.
وی با بیان اینکه 20 درصد آورده توسط سرمایه گذار و 80 درصد توسط وام تسهیلات روستایی تامین می شود ادامه داد: توصیه جدی من است که به جای کارهای موازی ، سرمایه گذاران با تشکیل اتحادیه زمینه افزایش مشارکت و کیفیت افزایی را فراهم کنند.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری در سفر یک روزه قم، سه پروژه صنعتی و کشاورزی را در ناحیه های صنعتی سیرو، طغرود این استان به بهره برداری رساند و با حضور در چند شرکت در این دو ناحیه صنعتی روستایی مشکلات آنها را با حضور استاندار قم مورد بررسی قرار داد.
7404/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.