فرماندار اردبیل از افتتاح 150 پروژه در گرامیداشت هفته دولت در شهرستان اردبیل خبر داد.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، جواد زنجانی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه اردبیل در مصلی این شهر اظهار کرد: همزمان با هفته دولت فردا پروژه‌های عمرانی،آموزشی وبهداشتی واقتصادی اردبیل با سرمایه‌گذاری 366 میلیارد توان و با حضور استاندار اردبیل افتتاح می شود.
وی خاطرنشان کرد: تعدادی از پروژه‌های عمده نظیر ترمینال فرودگاه اردبیل با 50 میلیارد ومان اعتبار و بیمارستان 120 تختخوابی امام رضا (ع) اردبیل در سفررییس جمهور در مهرماه افتتاح خواهند شد.  
رئیس شورای اداری شهرستان اردبیل رویکرد دولت مردمی روحانی را واگذاری امور به خود مردم در قالب اقتصاد مقاومتی اعلام کرد و گفت: هر چقدر کارها به خود مردم واگذار شود قطعا نتایج آن مثبت خواهد بود به طوری که از سال 92 تاکنون بیشترین تلاش برای حمایت و جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی بوده است.
زنجانی بیان کرد: در استان اردبیل نیز مسئولان استان سیاست اقتصاد مقاومتی را دنبال می‌کنند به طوری که سعی بر این است تا براساس رهنمودهای مقام معظم رهبری و در راستای اقتصاد مقاومتی به عنوان اقتصاد فراگیر و مردمی اصل  تولیدمحوری، برون‌گرایی و دروان‌زا بودن و همچنین دور شدن از نظام دولتی مدنظر و مورد توجه قرار گرفته است.
 
تحول اساسی در آب و نان اردبیلی‌ها در پنج سال اخیر
فرماندار اردبیل همچنین بیان کرد: با توجه به وضعیت دشت اردبیل که به عنوان دشت ممنوعه مطرح شده است برداشت آب در این دشت با مشکلات و نارسائی‌هایی روبروست به طوری که 90 درصد آب مصرفی در بخش کشاورزی و 10 درصد مابقی در شرب و صنعت است که مدیریت منابع آب و تغییر الگوی کشت و مصرف در شهرستان اردبیل مورد توجه قرار گرفته است
زنجانی تغییر شیوه آبیاری را توسط زارعین یادآور شد و گفت: 85 درصد تسهیلات اعطایی به کشاورزان در تجهیز مزارع به آبیاری مدرن رایگان است و 15 درصد مابقی نیز در قالب تعاونی‌ها به شکل تسهیلات بلندمدت در اختیار بهره‌برداران قرار می‌گیرد.
رئیس شورای منابع آب شهرستان اردبیل تصریح کرد: مساله آب نه تنها شوخی‌بردار نیست بلکه تمام دستگاه‌های ولتی و عموم شهروندان باید در مدیریت صحیح آب و مصرف بهینه این منابع دقت کنند به طوری که ما در ارتقای کیفیت آب اردبیلی‌ها اقدام به احداث برج آبگیر کردیم که با 50 میلیارد تومان اعتبار این پروژه در حال اجراست که برای تکمیل آن 20 میلیارد تومان اعتبار نیاز است تا آب کیفی‌تر و مطلوب‌تر به دست مردم برسد.
زنحانی در مورد برنامه‌های اجرا شده برای افزایش کیفیت نان تولیدی گفت: ما نه تنها پاکی نان اردبیلی‌ها را از جوش شیرین و سایر افزودنی‌های غیرمجاز به کمتر از 98 درصد رساندیم بلکه سعی کردیم تا تنوع در نانوایی‌های دولتی و غیردولتی را افزایش دهیم.
وی بیان کرد: در حال حاضر 700 نانوایی دولتی با نازلترین قیمت در اردبیل نان عرضه می‌کنند و در این 5 سال نسبت به احداث 50 مجتمع پخت نان و راه‌اندازی 250 نانوایی آزادپز اقدام کردیم تا در کوتاهترین زمان مردم نان خود را تهیه کنند.
فرماندار اردبیل افزود: در بحث گازرسانی از یک هزار و 600 روستای شهرستان تعداد یک هزار و 200 روستا از نعمت گاز بهره‌مند شدند و 300 روستا نیز به صورت سالانه از نعمت گاز برخودار هستند به طوری که در گرامیداشت هفته دولت ساکنان 60 روستا نیز از گاز طبیعی بهره‌مند خواهند شد.
زنجانی اظهار کرد: در حوزه بهداشت و درمان در کنار اجرای طرح تحول سلامت 50 مرکز بهداشتی مجهز در مناطق روستایی از امکانات بهداشتی در حد درمانگاه استفاده می‌کنند به طوری که در گرامیداشت هفته دولت 7 مرکز بهداشتی افتتاح خواهد شد.
 
سهمیه 6700 نفر اشتغال برای اردبیلی‌ها در سالجاری
فرماندار اردبیل در ادامه سخنان خود اولویت دولت را ایجاد اشتغال با همکاری همه دستگاه‌ها و کمک مجموعه‌های غیردولتی اعلام و بیان کرد: ایجاد 20 هزار فرصت شغلی که مورد تاکید استاندار اردبیل است به عنوان تکلیف جدی مورد توجه قرار دادیم به طوری که 6 هزار و 700 نفر از این اشتغال سهمیه شهرستان اردبیل است که در چهار ماهه امسال 2 هزار اشتغال در این راستا ایجاد شده است.
زنجانی گفت: تا پایان امسال تلاش می‌کنیم تا در کنار ایجاد اشتغال جدید حفظ اشتغال در قالب اشتغال فراگیر، روستایی و خانگی مورد توجه قرار دهیم به طوری که در این زمینه یک هزار طرح به بانک‌ها معرفی شده که 70 درصد آنها به تصویب رسیده و 15 درصد متقاضیان این طرح‌ها از تسهیلات بانکی استفاده کردند.  
وی افزود: نیمی از جمعیت استان اردبیل ساکن هستند و پیش‌بینی می‌شود در 20 سال آینده بیش از دو سوم جمعیت استان در اردبیل ساکن شوند که ما در این شهرستان نیازمند آب پایدار، تکمیل راه آهن، احداث بیمارستان هزار تختخوابی هستیم که امیدواریم در سفر رئیس جمهور در کنار پیگیری این پروژه‌ها بیمارستان 120 تختخوابی تروما افتتاح شده و نیروگاه سیکل ترکیبی اردبیل با سرعت عمل بیشتر اجرایی شود.
فرماندار اردبیل با قدردانی از حمایت‌ها و ارشادات نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، نمایندگان استان در مجلس و مسئولان که با وحدت و همدلی کارها را به پیش می‌برند، اضافه کرد: در این شرایط حساس که دشمن پرونده ایران را از اتاق جنگ به وزارت خزانه‌داری برده است تا با شدیدترین تحریم‌ها جمهوری اسلامی ایران را مورد هجمه سنگین قرار دهد که در این شرایط ضروری است با درک حساسیت شرایط کنونی اجازه ندهیم عده‌ای با گرانفروشی، احتکار و سیاه نمایی آب به آسیاب دشمن بریزند.
 
مردم را نباید نامحرم خود بدانیم
رئیس شورای اداری شهرستان اردبیل با گرامیداشت هفته دولت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر را گرامی داشت و اظهار کرد: این دو خدمتگزار مردم در سال 60 توسط گروهک نفاق به شهادت رسیدند تا این انقلاب به واسطه خون چنین شهدایی امروز عزتمندانه در مسیر صلابت و پیشرفت حقیقی قرار گیرد.
زنجانی خاطرنشان کرد: دشمنان این ملت درر اوج بحران‌های سال 60 با شهادت رجایی و باهنر سعی کردند تا یاس و ناامیدی را در ارکان نظام و بین ملت تزریق کنند اما امام راحل با دوراندیشی و صبوری تمام از ملت خواست تا راه و مقصد خود را برای رسیدن به آرمانی‌ترین اهداف ادامه دهند و از حرکت روبه جلو نایستند.
وی گفت: هفته دولت بهانه‌ای است تا خدمتگزاران گزارشی از کارهای انجام شده را به ولی نعمتان خود ارائه کنند و هر مسئولی در ارائه گزارش و پاسخگوئی شجاعت و شهامت نداشته باشد قطعا نمی‌تواند در زمره مسئولان مردمی تلقی شود.
فرماندار اردبیل ضرورت شفافیت در عملکردها را در تبعیت از سیره پیامبر اکرم(ص) و امام علی(ع) یادآور شد و بیان کرد: همانطوری که علی(ع) در تقسیم حق و حقوق کمردم و بیت‌المال شفاف و روشن عمل می‌کرد ما نیز در تبعیت از این سیره باید پاسخگوی مردم باشیم و به صورت شفاف و روشن کارهای انجام شده و اقدامات صورت گرفته را از محل بیت‌المال به مردم گزارش دهیم.
زنجانی تصریح کرد: هم امام راحل و هم رهبر معظم انقلاب از مردم به عنوان ولی نعمتان انقلاب یاد کرده و از مسئولان خواستند تا قدر ملت را بدانند که در همین راستا ما در نخستین روز هفته دولت به همراه مدیران و مسئولان اردبیل در نماز جمعه حاضر شدیم تا باردیگر با مردم میثاقی دوباره ببنیدم تا خادم لایق، شایسته و آبرومند برای آنها باشیم و در انجام وظایف و رسالت خود کوتاهی نکنیم.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.