بهبود علیزاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بارش برف و یخبندان اردیبهشت امسال و سرمازدگی محصولات کشاورزی از جمله عوامل کاهش 20 درصدی محصول حبوبات در این شهرستان در سال جاری است.
وی گفت: در سال زراعی جاری هزار و 500 هکتار از اراضی کشاورزی خلخال به کشت عدس تخصیص یافت و 535 تن عدس از این مزارع برداشت و روانه بازار مصرف شد.
علیزاده اظهار داشت: 400 هکتار از مزارع کشاورزی نیز زیر کشت نخود قرار گرفت و 131 تن نخود از این مزارع برداشت شد و از 100 هکتار اراضی اختصاص یافته به کشت سایر حبوبات نیز 100 تن حبوبات برداشت شد.
مدیر جهاد کشاورزی خلخال همچنین افزود: کشت و برداشت انواع حبوبات در این منطقه همچنان به روش های سنتی گذشته و بدون استفاده از ماشین آلات مکانیزه کشاورزی انجام می شود.
به گفته علیزاده ، در صورت استفاده کشاورزان از روش های مکانیزاسیون کشاورزی و آبیاری نوین تحت فشار و کم فشار در کنار صرفه جویی در مصرف آب کشاورزی و کاهش هزینه های تولید ، سطح زیر کشت و میزان محصول تولیدی کشاورزان با توجه به شرایط آب و هوایی مساعد منطقه بیشتر خواهد شد.
او گفت: تولید ارگانیک محصولات کشاورزی در خلخال و استفاده نکردن کشاورزان از انواع کودها و سموم شیمیایی در تولید محصول موجب شده تا محصول تولیدی کشاورزان از لحاظ کیفیت و مرغوبیت همانند گذشته در سطح خوبی قرار گرفته و با استقبال خریداران حبوبات مواجه شود.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.