به گزارش ایرنا، دکتر محمد حسین امید روز دوشنبه در مصاحبه با خبرنگاران در اردبیل افزود: به دلیل آشنایی دانشجویان با فنون مهارت آموزی و نیاز سنجی در حوزه اشتغال در دانشگاه جامع علمی کاربردی آمار اشتغال این دانشگاه نسبت به سایر دانشگاهها بیشتر است.
وی بیان کرد: این رقم اشتغال نیز برای دانشگاه جامع علمی ، کاربردی مطلوب نیست و تلاش می شود 90 درصد دانش آموختگان این دانشگاه صاحب شغل شوند.
وی اضافه کرد: حدود 400 هزار دانشجو در مراکز وابسته به دانشگاه جامع علمی ، کاربردی کشور در حال تحصیل هستند و به طور میانگین هر سال 200 هزار دانشجو از این مراکز فارغ التحصیل می شوند.
وی ادامه داد: تعداد دانشجویان در مراکز وابسته به دانشگاه جامع علمی ، کاربردی هر سال 20 درصد افزایش می یابد و این درحالی است که دانشجویان اکثر دانشگاه های کشور در سال های اخیر کاهش یافته است.
امید گفت: بحث ادغام دانشگاه جامع علمی ، کاربردی با مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ ای مطرح نبوده بلکه هماهنگی بیش از پیش این 2 واحد آموزشی مطرح بوده و هر کدام از آنها در حیطه وظایف تعریف شده خود فعالیت می کنند.
رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: امسال به بیش از 60 مرکز نوع آوری در کشور مجوز فعالیت صادر شده تا در انتقال فناوری و ایجاد کسب و کار کمک حال مراکز علمی کاربردی شوند.
وی از راه اندازی کلینیک ‌های مشاوره، کارآفرینی و اشتغال در همه استان های کشور خبر داد و بیان کرد: در این کلینیک ها علاوه بر ارائه مشاوره های رایگان به دانشجویان مشاوره هایی برای تبدیل ایده و طرح آنها به محصول و راه اندازی کسب و کار ارائه می شود.
وی اظهار کرد: از دانشجویانی که ایده ، طرح نو و جدید داشته و آنها را عملیاتی کنند حمایت و پشتیبانی شده و تسهیلات قرض الحسنه به آنها داده می شود.
امید با اشاره به پذیرش دانشجویان خارجی در مراکز علمی ، کاربردی ادامه داد: در واحد کرمانشاه دانشجویان کشور عراق و در خراسان جنوبی دانشجویان کشور افغانستان ثبت نام کرده اند.
وی از راه اندازی اولین مرکز بین ‌المللی مشترک دانشگاه جامع علمی ، کاربردی با یکی از کشورهای اروپایی در آینده نزدیک خبر داد و اضافه کرد: در این مرکز آموزش های مهارتی در سطح بین المللی به دانشجویان ارائه خواهد شد.
رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: دانش آموختگان این مراکز می توانند در ایران و سایر کشورها که صاحب شغل شوند.
امید تثبیت وضعیت مراکز وابسته به دانشگاه جامع علمی کاربردی را یکی از اولویت های این دانشگاه عنوان کرد و افزود: در سال های اخیر بیش از 90 درصد مراکز علمی ، کاربردی در کشور اساسنامه خود را تحویل این دانشگاه داده اند تا به آنها رسیدگی شود.
وی بیان کرد: بعد از بررسی اساسنامه از سوی دانشگاه جامع علمی ، کاربردی و تصویب و ابلاغ آن مراکز علمی ، کاربردی از مزایایی مانند تسهیلات دولتی برخوردار خواهند شد.
وی با بیان اینکه 600 مرکز علمی ، کاربردی در کشور فعالیت می کنند، ادامه داد: از امسال مراکز وابسته به دستگاههای دولتی حق جذب دانشجو ندارند و از فعالیت آنها جلوگیری خواهد شد.
او اظهار کرد: ماموریت گرایی در مراکز دانشگاه جامع علمی کاربردی از سال 95 شروع شده و با توجه به نیاز، قابلیت ها و پتانسیل های هر منطقه برای مراکز ماموریت آموزشی خاصی تعریف شده و بر اساس آن مراکز دانشجو می پذیرند.
وی با بیان اینکه دانشگاه جامع علمی ، کاربردی به مسائل فرهنگی و ورزشی دانشجویان توجه ویژه ای دارد، اضافه کرد: برگزاری اولین جشنواره فرهنگی ورزشی کشتی پهلوانی و زورخانه ای دانشجویان، برگزاری جشنواره سراسری قرآنی، برگزاری برنامه های متعدد ورزشی، برگزاری جشنواره حرکت و برگزاری جشن سراسری دانش آموختگان در سال جاری از جمله آنهاست.
رییس دانشگاه جامع علمی ، کاربردی کشور از طراحی لباس مخصوص برای دانشجویان مراکز علمی وابسته به این دانشگاه خبر داد و گفت: این دانشگاه امسال نیز برای تغذیه دانشجویان در مناطق کم برخوردار کمک خواهد کرد.
6130/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.