به گزارش ایرنا ، بابک رضازاده روز یکشنبه در آیین معارفه رییس جدید پایگاه انتقال خون خلخال افزود: شاخص اهدای خون در این استان 29.5 درصد در یک هزار نفر است که این شاخص در کشور 25 درصد است.
وی از افزایش پنج درصدی میزان اهدای خون در سال گذشته در مقایسه با سال 95 خبرداد و گفت: این در حالی است که افزایش 2 درصدی اهدا از سوی مرکز کشور برای این استان در سال 96 پیش بینی شده بود.
او اظهار داشت: ضایعات خون نیز در این استان به زیر 2 درصد رسیده است.
وی با بیان اینکه 60 درصد از اهدا کنندگان خون در استان اردبیل بصورت مستمر اقدام به اهدای خون می کنند، گفت: از حیث سلامت خون و فرآورده های خونی نیز این استان جزو استان های شاخص کشور است.
رضازاده به راه اندازی مرکز جامع خون و پایگاه فرآورده های نوین خونی در اردبیل اشاره کرد و افزود: عملیات اجرایی ساخت ساختمان این مرکز به زودی آغاز می شود.
وی بیان کرد: انتقال خون اردبیل و پایگاه های شهرستانی آن مشکل و یا کمبودی در امکانات نگهداری خون و فرآورده های خونی نداشته و مجهز به جدیدترین تکنولوژی و امکانات روز دنیا بوده و علاوه بر تامین خون مورد نیاز استان بخشی از خون مورد نیاز مرکز کشور را تامین می کنند.
فریدون بابایی ، فرماندار خلخال نیز در این آیین از توجه مسئولان استان در تجهیز پایگاه انتقال خون خلخال و تامین امکانات مورد نیاز آن قدردانی کرد.
در این آیین با تقدیر از دکتر حشمت الله حیدری رییس قبلی پایگاه انتقال خون خلخال ، شراره ندیری به عنوان سرپرست جدید این مرکز معرفی شد.
چهار پایگاه انتقال خون در شهرهای اردبیل ، مشگین شهر ، خلخال و پارس آباد برای خونگیری از مردم فعال بوده و در سایر مناطق استان نیز که فاقد پایگاه انتقال خون هستند مراکز ثابت و سیار خونگیری دایر است.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.