به گزارش ایرنا ، بهبود علیزاده روز شنبه در کارگاه آموزشی آشنایی با صندوق اعتبارات خرد محلی زنان روستایی خلخال افزود: نخستین صندوق های اعتباری خرد محلی در سال 84 با فعالیت 2 صندوق در خلخال دایر شده و با راه اندازی پنج صندوق جدید در سال های اخیر مجموع این صندوق ها به هفت صندوق با 360 عضو افزایش یافته است.
وی هدف از راه اندازی و توسعه صندوق های خرد محلی در مناطق محروم روستایی را توانمند سازی جامعه محلی از طریق ایجاد بستری مناسب برای مشارکت جمعی در قالب گروه های اعتبار پس انداز و ارتقای مهارت های فردی و اجتماعی اعضای صندوق از طریق ارائه برنامه های آموزشی و دسترسی آسان اعضا به منابع مالی مورد نیاز ذکر کرد.
علیزاده اظهار داشت: علاوه بر کمک های اعتباری دولت به این صندوق ها با مشارکت صندوق کارآفرینی امید زمینه دسترسی گروه های آسیب پذیر اقتصادی و کم درآمد فاقد ضامن وثیقه به تسهیلات بانکی فراهم شده است.
مدیر جهاد کشاورزی خلخال گفت: صندوق های اعتباری خرد محلی و زنان روستایی با حمایت دفتر زنان روستایی و عشایری وزارت جهاد کشاورزی از طریق ارائه برنامه های آموزشی و ترویجی به آنها و افزایش سطح درآمد خانوارهای کم درآمد تشکیل شده است.
وی گفت: با توجه به استقبال زنان روستایی تلاش برای افزایش تعداد این صندوق ها در این شهرستان تا زمان دستیابی به اهداف اصلی طرح توانمند سازی زنان روستایی ادامه خواهد داشت.
خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.