به گزارش ایرنا ، بهبود علیزاده روز سه شنبه در جلسه شورای توسعه کشاورزی خلخال افزود: با توجه به حمایت های ویژه دولت از مجریان طرح های آبیاری کم فشار و تحت فشار و افزایش روز افزون محدودیت تخصیص آب برای مصارف کشاورزی ، ترویج فرهنگ استفاده از روش های آبیاری نوین در دستور کار مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان قرار گرفته است.
وی اظهار داشت: در سال جاری اجرای طرح آبیاری تحت فشار در سطح 39 هکتار از اراضی خرد کشاورزی اجرا شده و در سطح 75 هکتار از اراضی کشاورزی نیز در حال اجرا است.
علیزاده از ارائه حمایت های مالی دولتی از مجریان طرح های آبیاری کم فشار وتحت فشار خبر داد و افزود: طرح هایی که بصورت تجمیعی از سوی کشاورزان اجرا می شوند به ازای هر هکتار از کمک های 100 میلیون ریالی دولت بهره مند می شوند.
او گفت: توسعه در بخش کشاورزی خلخال نیازمند استفاده از روش های آبیاری نوین و مکانیزه شدن روش های کشت و برداشت در بخش کشاورزی منطقه است.
وی افزود: سالانه بیش از 360 میلیون متر مکعب آب از طریق منابع آبی خلخال تولید و بیشترین سطح آب تولیدی بدون استفاده از دسترس منطقه خارج و وارد رودخانه قزل اوزن می شود.
احمد قنبری ، معاون فرماندار خلخال نیز در این جلسه بر لزوم فرهنگ سازی برای استفاده از روش های آبیاری کم فشار و تحت فشار برای استفاده بهینه از منابع آبی از طریق دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستاها تاکید کرد.
خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد ، چهار هزار و 500 هکتار از مجموع 45 هزار هکتار اراضی مستعد کشاورزی خلخال را باغ های میوه تشکیل می دهند که باغ های گردو با مجموع 2 هزار و 500 هکتار بیشترین سطح باغ ها میوه این شهرستان را شامل می شود.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.