دکتر وحید خلیل اللهی روز جلسه شورای هماهنگی روابط عمومی دستگاه های اجرایی اردبیل افزود: در حال حاضر یک هزار و 336 بیمار خاص مانند بیماران تالاسمی، هموفیلی، ام اس و دیالیزی تحت پوشش بیمه سلامت استان هستند که خدمات لازمدرمانی را دریافت می کنند .
وی اظهار کرد:در مجموع 746 هزار نفر در استان اردبیل زیرپوشش بیمه سلامت قرار دارند که در واقع 59درصد جمعیت استان را شامل می‌شود و 65 هزار نفر از آنها خدمات رایگان دریافت می کنند.
خلیل اللهی اضافه کرد: برای رفاه و آسایش بیمه شدگان با 24 دفتر پیشخوان در سطح استان قرارداد منعقد شده تا خدمات لازم را به بیمه شدگان سلامت انجام دهند .
مدیرکل بیمه سلامت استان اردبیل درباره خدمات دهی بیمه سلامت به روستائیان افزود: 408 هزار روستایی استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند که دولت سالانه 420 میلیارد ریال برای آنها هزینه می کند .
خلیل اللهی استقرار 152 پزشک ،110 ماما ،32 دندانپزشک در 90 مرکز روستایی و ویزیت ماهانه 99 هزار بیمه شده در آنها، تامین هزینه بیماران دیالیزی به میزان 25میلیون ریال در ماه و تامین 90 درصد هزینه داروهای شیمی درمانی را از جمله خدمات انجام شده دولت به بیمه شدگان اعلام کرد .
بیمه سلامت نوعی بیمه است، که پرداخت یا تحمیل هزینه‌های مختلف بیماران خاص ، خدمات سلامت و پزشکی اعم از ارتقا سلامت، پیشگیری، درمان و توانبخشی افراد بیمه شده را می‌پذیرد.
7110/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.