همزمان با هفته سلامت و در مدارس ابتدائی استان اردبیل طرح مدارس عاری از پوسیدگی دندان در شهرهای استان اردبیل آغاز شد.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، در مراسمی که به همین منظور در نمین برگزار شد با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و آموزش و پرورش استان اردبیل طرح رایگان مراقبت از دندان دانش‌آموزان در مقطع ابتدایی برای جلوگیری از پوسیدگی دندان دانش‌آموزان در مقطع ابتدایی و در گروه سنی زیر 14 سال در شهرستان نمین به عنوان شهرستان پایلوت آغاز شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در این مراسم اظهار کرد: در این طرح اکیپ‌های دندانپزشکی استان اردبیل با حضور در مدارس ابتدایی دانش‌آموزان را با اهمیت مراقبت از دهان و دندان آشنا کرده و نسبت به توزیع وارنیش سدیم فلوراید برای مراقبت از دندان کودکان و استحکام آن اقدام می‌کنند.
قدرت اخوان اکبری استان اردبیل را جزو استان‌های پیشرو و پایلوت در اجرای این طرح در سطح کشور دانست و خاطرنشان کرد: اکیپ‌های ما در قالب یونیت سیار در مدارس حاضر شده و در مرحله اول قرار است 300 دانش‌آموز در قالب این طرح تحت مراقبت قرار گیرند.
وی با بیان اینکه این طرح علاوه بر مدارس شهری در 6 روستای نمین اجرا می‌شود تا به تدریج شاهد اجرا و عملیاتی شدن این برنامه باشیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل بیان کرد: ما در قالب طرح تحول سلامت در مجموعه دانشکده دندانپزشکی سعی کردیم تا خدمات متنوعی را به هموطنان ارائه کنیم به طوری که در این دانشکده همکاران ما خدمات دندانپزشکی را براساس نرخ مصوب در مراکز دولتی به مراجعین ارائه می‌کنند.
در این مراسم امام جمعه و فرماندار شهرستان نمین نیز با اشاره به اهمیت ارائه خدمات عادلانه بهداشتی و درمانی در سطح استان اجرای چنین طرح‌هایی را در حوزه پیشگیری و ارتقای سلامت نسل آینده بسیار با اهمیت اعلام کردند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.