به گزارش ایرنا ، صدیف بدری سه شنبه در نشستی با مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل افزود: اجحاف در حق آبه های استان باید جبران شود چرا که از گذشته های دور دشت مغان بعنوان قطب کشاورزی کشور شناخته شده است.
وی اظهار کرد: موضوع آلودگی رود ارس نیز حائز اهمیت است و کنترل و نظارت و پایش آلودگی این رودخانه از پساب‌ های صنعتی و کشاورزی یکی از موضوعات مهمی است که باید پیگیری های لازم در این زمینه صورت بگیرد.
وی همچنین نظارت بیشتر بر استفاده از کودهای شیمیایی و آفت کش های استاندارد در محصولات کشاورزی تاکید کرد.
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: با بروز و تشدید معضلات زیست محیطی، روش های مختلفی در کنار فرهنگ سازی و آگاه ‌سازی شهروندان برای مقابله با تهدیدات زیست محیطی به کار گرفته شده که استفاده و بکار گیری تکنولوژی های جدید و فن آوری ها در حوزه های گردشگری و کشاورزی و سایر عرصه ها از جمله صنایع ضروری است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل نیز با اشاره به اقدامات اداره کل حفاظت محیط زیست استان در صیانت و حفاظت از مناطق طبیعی استان گفت: برنامه عملی مدیریت گونه ‌های حیات وحش شاخص استان از جمله خرس قهوه‌ ای و غاز پیشانی سفید کوچک در شورای برنامه ریزی استان سال گذشته به تصویب رسید.
محمد خداپرست بر تداوم حفاظت از گونه های در معرض تهدید بعنوان امور اولویت دار حفاظت محیط زیست استان تاکید کرد.
وی افزود: از جمله طرح مهم و در دست اجرایی استان در حوزه محیط زیست طبیعی طرح مدیریت جامع دریاچه نئور می باشد که رها سازی 17 هزار اردک ماهی در دریاچه نئور با هدف مبارزه با ماهی مهاجم کاراس و احیای اکوسیستم طبیعی انجام شده و امیدواریم با اقدامات صورت گرفته شاهد احیای مجدد دریاچه نئور باشیم.
وی گفت: طرح مدیریت منطقه حفاظت شده آق داغ و اثر طبیعی ملی سبلان و افزایش سطح مناطق شکار ممنوع استان به 314 هزا رو 773 هکتار معادل 7.17 درصد مساحت استان از جمله برنامه ‌های مهم اجرا شده دیگر در حوزه محیط زیست طبیعی استان است.
وی نصب سیستم آنلاین بر روی رودخانه مرزی ارس و کارخانه سیمان اردبیل برای پایش آلاینده‌های زیست محیطی، ساماندهی و بی خطرسازی زباله‌ های پزشکی بخش خصوصی و انجام مکان یابی اصولی برای شهرهای فاقد مکان دفن پسماند را از جمله اقدامات و برنامه های حفاظت محیط زیست استان در حوزه محیط زیست انسانی برشمرد.
وی افزود: برای پایش کیفی آب رودخانه ارس علاوه بر سیسم پایش آنلاین قبلی سنسور اندازه گیری پرامتر COD بر روی رودخانه ارس نصب و راه اندازی شد.
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.