به گزارش ایرنا ، عاطف ناصری روز دوشنبه در بازدید ازورودی های شهر نمین افزود: تیم سه نفره شامل مهندسان و کارشناسان فرمانداری نمین ، اداره کل راه و شهرسازی و برنامه و بودجه استان طرح اولیه و فنی ایجاد ورودی جدید برای شهر نمین را آماده خواهند کرد.
او گفت: نمین از محل تقاطع غیر همسطح و زیرگذر دودران دارای 2 ورودی دسترسی است که یکی از آنها عملا از کار افتاده و توجیه نداشته و ورودی تقاطع غیر همسطح نیز تحمل بار ترافیکی و جذابیت هدایت مسافران به داخل شهر نمین را ندارد.
ناصری اظهار کرد: شهر نمین به دلیل قرار گرفتن در موقعیت جغرافیایی بسیار مناسب کنار اتوبان و همسایگی با گردنه حیران باید سالانه میزبان مسافران و گردشگران بیشمار باشد اما به دلیل نبود ورودی دسترسی نامناسب این هدف عملا امکان پذیر نشده است.
وی با بیان اینکه نمین با مشکل عدم ترافیک و مکث مسافران در این شهر برای بازدید و استراحت و خرید مواجه است، گفت: همین امر باعث کم رونق شدن اقتصاد و داد و ستدهای شهری و در نتیجه عقب ماندگی کلی این شهر شده است.
فرماندار نمین با تاکید بر اینکه نمین مشکل خروجی و دسترسی مسافران از سمت استان گیلان را ندارد، افزود: با ایجاد ورودی جدید از سمت اردبیل دسترسی مسافران دیگر استان های شمالغرب کشور به شهر نمین تسهیل می شود.
نمین در 30 کیلومتری شرق اردبیل و در مسیر جاده ترانزیتی استان های اردبیل و گیلان قرار دارد.مقبره شیخ بدرالدین ، قلعه شیندان ، مسجد سرهنگ نمین ، ساختمان زیبای عمارت السلطنه ، تپه های باستانی ، خانه های قدیمی با معماری خاص دوران قاجار و صفویه وقبور زرتشتی و کلیمی (گور قبیرها) و غار بابک خرم دین در فندقلو و قلعه بز(بزه قلعه در لاتون) از آثار تاریخی شهرستان نمین می باشد.
7120/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.