مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: مردمی برگزار کردن جشن‌ها در اعیاد و مناسبت‌های ملی و مذهبی نباید شکل صوری و ظاهری بگیرد بلکه باید در عمل این واقعیت تحقق یابد. 
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، حجت‌الاسلام مهدی ستوده در جلسه هماهنگی برگزاری جشن‌های اعیاد شعبانیه در استانداری اردبیل اظهار کرد: در بین برنامه‌های مناسبتی برگزاری باشکوه جشن‌های ماه شعبان به ویژه نیمه شعبان که سالروز میلاد حضرت مهدی(عج) است برای ما از اهمیت خاص و قابل توجهی برخوردار است که همه ساله بخش عظیمی از این جشن‌ها به صورت خودجوش و مردمی برگزار می‌شود. 
وی با بیان اینکه براساس تصمیم شورای فرهنگ عمومی بر غنای محتوای برگزاری چنین جشن‌هایی تاکید داریم و امیدواریم پربارتر از سال‌های گذشته جشن اعیاد شعبانیه امسال نیز با محوریت خود مردم در محلات و مساجد و کانون‌های فرهنگی و هنری به شکل گسترده برگزار شود، خاطرنشان کرد: البته سال به سال با نظارت‌ها و تاکید مبلغان دینی سعی شده تا اصل موضوع مهدویت در این جشن‌ها و مناسبت‌ها به عنوان یک اصل مهم در شرایط کنونی مورد توجه قرار گیرد که امسال نیز با دعوت از مبلغان قم سعی خواهیم کرد با پرهیز از شکل ظاهری این جشن‌ها به شکل مردمی بر غنا و محتوای آن افزوده شود. 
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل در ادامه سخنان خود تصریح کرد: در سال‌های اخیر البته برخی از محتوای غیرقابل قبول و موسیقی‌های نامتناسب با چنین اعیادی وارد برنامه‌های جشن و سرور مردم شده که انتظار می‌رود خود اهالی با دقت و نظارت کامل اجازه ندهند جشن‌های اعیاد شعبانیه تبدیل به مجلس پایکوبی، رقص و یا برخی رفتارهای دور از شان ائمه اطهار شود. 
ستوده گفت: ما آمادگی داریم علاوه بر ظرفیت بنیاد مهدویت در استان اردبیل در برگزاری جشن نیمه شعبان از ظرفیت خیرین، شوراها و هیئت‌های مذهبی و انجمن‌های اسلامی استفاده کنیم تا به شکل مناسب و آبرومند جشن‌های نیمه شعبان برگزار شود. 
وی پیشنهاد بنیاد مهدویت را در برگزاری برنامه‌های متنوع برای این ایام یادآور شد و افزود: 7 مورد برنامه پیشنهادی این بنیاد به دست ما نیز رسیده است که از جمله این برنامه‌ها احیای شب نیمه شعبان با حضور مبلغان دینی، برگزاری همایش پیاده‌روی در شورابیل با حضور خانواده‌ها، تدارک غرفه پذیرایی از مردم در میادین و مکان‌های پرجمعیت، جشن عصر نیمه شعبان، برنامه فرهنگی در تقارن این ایام با روز معلم با عنوان امام عصر معلم برتر و همچنین تدارک برنامه‌های پرمحتوا در بیش از 20 مدرسه مورد استقبال و توجه ما نیز هست. 
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل بیان کرد: امیدواریم با همکاری شهرداری، اوقاف و امور خیریه، میراث فرهنگی، ورزش و جوانان و تشکل‌ها و نهادهای مردمی در نیمه شعبان امسال برنامه‌های پرمحتوا و متنوعی را با حضور گسترده مردم شاهد و ناظر باشیم.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.