به گزارش خبرنگار ایرنا اکبر بهنامجو ، عصر پنجشنبه در مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه و نیز نشست راهبری خوشه های صنعتی استان اردبیل افزود : هدف از این کار بالا بردن سهم این استان از صادرات غیرنفتی و کمک به رونق اقتصادی منطقه می باشد.
وی با اشاره به اینکه از تمام خواسته های طرح شده در این نشست درباره خوشه های فرش و پلاستیک به شکل جدی استقبال می کنیم اظهار کرد : به منظور کمک به رونق صادرات و مطالعه یافتن بازارهای خارجی مناسب برای کالاهای تولیدی در استان آماده ارایه هر نوع کمک و تخصیص منابع مالی در روزهای باقی مانده از سالجاری و نیز سال آینده هستیم.
او به گلایه بعضی از صادرکنندگان در ارتباط با بالا بودن نرخ های مالیاتی اشاره و خاطرنشان کرد : کمک های خوبی در این باره انجام گرفته و در مواردی میزان مالیات تعیین شده چندین برابر کاهش یافته است.
وی از دلایل اصلی بروز اینگونه مشکل ها را نبود آگاهی صادرکنندگان از قوانین و مقررات دانست و افزود : آشنایی با قوانین مرتبط می تواند به کاستن از این مشکل ها منجر شود.
وی بیان کرد : به منظور حمایت از تولیدهای داخلی با هرگونه واردات کالاهایی که در ایران و به ویژه در استان اردبیل تولید می شود مخالفت نموده و به شکل قاطع مانع از این کار می شویم.
بهنامجو تصریح کرد : البته منکر وجود بعضی سوءاستفاده ها و رانت خواری ها در این زمینه نیستیم اما برخورد قانونی با هرگونه تخلفی در این ارتباط به شکل جدی پیگیری می شود تا هیچ حقی از تولیدکنندگان عزیز ضایع نشود.
وی همچنین برپایی نمایشگاههای دائمی در اردبیل به منظور عرضه توانمندی های داخل استان در زمینه تولید انواع کالاها و فرآورده ها را برای شناساندن و بازاریابی آنها ضروری دانست و از مدیران ذیربط خواستار پیگیری موضوع برای تحقق این امر شد.
او در قسمت دیگری از سخنانش گفت : برای کمک به رونق تولید و سرمایه گذاری در استان اردبیل تمام توان خود را به کار گرفته ایم تا با حذف بعضی مقررات دست و پاگیر فرآیند آن را در مراحل گوناگون آسان کنیم.
وی با اشاره به شرایط خاص اقتصادی کشور افزود : هرچند خود تولیدکنندگان ، سرمایه گذاران و صادرکنندگان با مشکل های پیش رو آشنایی داشته و نقش موثری در رفع آنها دارند اما دولت نیز تمام سعی خود را برای حمایت از این عزیزان به منظور پشت سر گذاردن این شرایط به کار گرفته است.
وی حمایت های نظارتی ؛ ارشادی ، واگذاری زمین و تسهیلات و ارایه امکانات خدماتی مانند آب ؛ برق ؛ گاز و غیره را از کمک های دولت برای این منظور ذکر کرد.
به گزارش خبرنگار ایرنا در این نشست که در سالن اداره کل شهرک های صنعتی استان اردبیل ترتیب یافت مدیرکل این اداره نیز گفت : شش خوشه صنعتی از جمله در زمینه های لبنیات ؛ پلاستیک ؛ چوب و فلزدر این استان شناسایی شده و تعداد 14 خوشه صنعتی دیگر را در دستور کار قرار داده ایم.
علی نظری افزود : همچنین کنسرسیوم های صادراتی در زمینه های فرش و پلاستیک تشکیل و تورهای صنعتی به کشورهای تونس ؛ آذربایجان ؛ ایتالیا ؛ چین ؛ آلمان و ترکیه اعزام شده اند که نتایج مفیدی در زمینه جذب سرمایه گذار و انتقال فن آوری های گوناگون را در پی داشته اند.
وی با بیان اینکه ازسوی اداره کل شهرک های صنعتی استان اردبیل بسته های حمایتی در اختیار فعالان تولید و اقتصادی و تجاری قرار گرفته است اظهار کرد : تعداد سه هزار و یکصد نفر نیز آموزش های ویژه حرفه ای را پشت سر گذاشته اند.
او همه این اقدام های انجام گرفته را به منظور رونق دادن به اشتغال و بهتر شدن فضای کسب و کار استان اردبیل ذکر و یادآوری کرد تشویق ها و حمایت های انجام شده ازسوی استاندار اردبیل در دو ماه اخیر باعث تمایل بخش خصوی برای انجام سرمایه گذاری در استان اردبیل شده است.
به گزارش خبرنگار ایرنا در این نشست تعدادی از فعالان اقتصادی ، تولید کنندگان و صادرکنندگان استان اردبیل مشکل ها و پیشنهادهایشان را ارایه دادند.
همچنین در پایان از تعدادی صادرکننده برتر استان اردبیل در سالجاری با اهدای لوح سپاس و جوایزی تقدیر گردید.
6019/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.