رئیس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: دانشگاه های اردبیل وظیفه دارند در کنار علم به تاریخ و مدنیت خدمت کنند. 
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، گودرز صادقی در همایش بین المللی «اسلام، باریش ماهنیسی» در دانشگاه محقق اردبیلی گفت: دانشگاه های اردبیل وظیفه دارند ضمن ترویج و دستیابی به تکنولوژی های روز، در عرصه ‌های دینی، فرهنگی و اجتماعی با یکدیگر فعالیت جدی داشته باشند تا در کنار علم به طور عمده به تاریخ و مدنیت خدمت کنند. 
وی ضمن اشاره به تاریخچه جنگ آذربایجان و ارمنستان، افزود: هرکسی اطلاعی در این زمینه نداشته باشد با نگاه به تاریخ می تواند به راحتی به عمق فاجعه پی ببرد. 
صادقی برگزاری این چنین همایش هایی را به نوعی یادآوری واقعیت ها عنوان کرد و ادامه داد: باید برای جلوگیری از فراموشی واقعیت ها تمام تلاش خود را بکنیم. 
رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه ما در جنگ قره باغ وظیفه روشنگری داریم و از حق و حقیقت دفاع خواهیم کرد، خاطرنشان کرد: در همه احوال ما از حقیقت حمایت می ‌کنیم. 
وی با اشاره به شهدای خوجالی، گفت: طبق آمار غیر رسمی بیش از یک هزار شهید و طبق آمار رسمی ۶۱۳ شهید خوجالی در تاریخ به ثبت رسیده است. 
گفتنی است در ادامه اساتید حاضر در همایش و میهمانانی از کشور جمهوری آذربایجان و ترکیه به ارائه نقطه نظرات خود پیرامون موضوع «مبارزه با افراط گرایی و خشونت با تاکید بر قتل عام و فاجعه خوجالی» پرداختند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.