دکتر قدرت اخوان اکبری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هدف از راه اندازی این دانشکده رونق توریسم درمانی و استفاده بهینه از منابع آبدرمانی استان و ایجاد رشته پزشکی آبدرمانی در اردبیل است.
وی بیان کرد: در این راستا برای فعال سازی توریسم درمانی طرح ایجاد دهکده سلامت و مجتمع آبدرمانی مدرن در سرعین با سرمایه گذاری بخش خصوصی از برنامه های دانشگاه علوم پزشکی اردبیل است.
اخوان اکبری درباره احداث دانشکده پیراپزشکی در اردبیل گفت: احداث این دانشکده مصوب و حتی در ردیف بودجه هم گنجانده شده است .
وی کمبود نیروی انسانی در دانشگاه علوم پزشکی را یادآور شد و گفت: برای جبران کمبود نیرو در این دانشگاه از زمان اجرای طرح تحول سلامت یک هزار و 70 نیروی جدید جذب شدند.
وی ادامه داد: بیمارستان امام رضا در اردبیل با 108 تخت بستری و 500 میلیارد ریال اعتبار احداث شده و راه اندازی و افتتاح آن برای اوایل اسفند ماه برنامه ریزی شده است .
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل از کاهش 11.5درصدی سزارین خبر داد و گفت : انجام رایگان زایمان طبیعی در بیمارستان های تابعه دانشگاه، انجام حدود 39 هزار و 742 زایمان طبیعی در سال جاری و کاهش 11.5 درصد سزارین در بیمارستان های تابعه دانشگاه از جمله خدمات ارائه شده در چارچوب طرح تحول نظام سلامت می باشد .
در حال حاضر بیش از 22 مرکز درمانی و بیمارستان در استان اردبیل فعال است .
خبرنگار :یعقوب شاددل**انتشاردهنده:عارف شیرزاد
7110/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.