به گزارش ایرنا ، کریم حاجی زاده روز شنبه گفت: به دلیل نفوذ رطوبت در سال های گذشته که موجب طبله کردن نقاشی و گچبری در 2 موزه شده بود، عملیات مرمت و تثبیت انجام شد.
او افزود: نقاشی های 2 موزه تثبیت و گچ بری های جدید معیوب که در سال های گذشته اجرا شده بود و لکه گیری هایی که همرنگ نمای داخلی نبودند برچیده شده و هماهنگ با بنا اجرا شدند.
وی اظهار کرد: در حمام موزه مردم شناسی علاوه بر اصلاح گچکاری در یکی از غرفه ها به دلیل وجود رطوبت شدید کف، خاکبرداری صورت گرفته و با دیواره های حایل مشبک و کف سازی کاذب جهت جلوگیری از رطوبت اقدام شد.
حاجی زاده گفت: موزه صنایع دستی واقع در کوچه شهیدگاه در واقع حمام تاریخی شیخ اردبیل است که انواع صنایع دستی فعال تولیدی استان در آن به نمایش گذاشته شده است.
او ادامه داد: موزه مردم شناسی نیز حمام آقا نقی متعلق به دوره پیش از صفویه است و مجموعه ای از آثار غنی فرهنگی و تاریخی استان در این مجموعه در معرض دید عموم واقع شده است.اردبیل به دلیل پیشنیه تاریخی دارای آثار فرهنگی و تاریخی فراوانی است.
تعداد موزه های استان اردبیل 13 مورد و تعداد موزه های زیرپوشش سازمان میراث فرهنگی نیز هشت مورد است که از این تعداد موزه شهر خلخال بدلیل تعمیرات و تامین تجهیزات فعلا تعطیل است.
موزه مفاخر دینی ، موزه تخصصی باستان شناسی ، موزه چینی خانه مجموعه شیخ صفی ، موزه مردم شناسی ، موزه صنایع دستی و موزه تاریخ طبیعی اردبیل گوشه هایی از تاریخ و تمدن این دیار را به نمایش گذاشته است.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.