به گزارش ایرنا ، فریدون بابایی روز چهارشنبه در بازدید از مدرسه دوره اول متوسطه روستای طولش از توابع بخش مرکزی خلخال افزود: روستای طولش از روستاهای پویا ، زنده و دارای مهاجرت معکوس خلخال است و حل مشکلات اهالی این روستا انگیزه ای برای افزایش جمعیت آن و الگویی برای سایر روستاها خواهد بود.
وی گفت: مسوولان آموزش و پرورش نباید از مشکلات مدرسه آیت الله اشرفی اصفهانی این روستا همچون کمبود صندلی مناسب برای دانش آموزان چپ دست ، کمبود امکانات آموزشی ، تجهیز مدرسه و یا تعویض درهای شکسته ساختمان مدرسه که نمایی زشت به محیط با نشاط آموزشی داده ، غافل شوند.
وی با اعلام آمادگی به همکاری برای تامین اعتبار مورد نیاز انجام تعمیرات اساسی مدرسه روستای طولش گفت: تحصیل 82 دانش آموز دختر و پسر در 2 نوبت صبح و عصر بر روی صندلی های شکسته و کلاس های رنگ پریده با درهای فاقد دستگیره و دیوارهای نمور شایسته دانش آموزان این روستا نیست و انتظار می رود مسوولان آموزش و پرورش با بازدیدهای بموقع از این گونه فضاهای آموزشی نسبت به رفع معایب و با نشاط سازی فضاهای آموزشی اقدام کنند.
رئیس شورای آموزش و پرورش خلخال اظهار کرد: حضور مدیران کل آموزش و پرورش و نوسازی و تجهیز مدارس استان در مراسم افتتاح مدرسه خیر ساز این روستا در روز گذشته فرصتی مغتنم برای هدایت میهمانان مراسم به دیدن کمبودهای مدرسه آیت الله اشرفی اصفهانی و رفع معایب و نیازمندی های این فضای آموزشی با استفاده از ظرفیت مجمع خیرین مدرسه ساز استان بود که مسوولان آموزش و پرورش خلخال از این فرصت غفلت کردند.
در این بازدید دانش آموزان دختر مدرسه نیز از تحصیل خود در فضای آموزشی فاقد امکانات مناسب اولیه همچون صندلی و کلاس درس مناسب انتقاد کرده و گفتند: درهای شکسته کلاس ها مانع از تمرکز آنها در سر کلاس درس شده و فضای عاری از نشاط مدرسه تاثیر منفی بر روند آموزشی دارد.
مدرسه آیت الله اشرفی اصفهانی روستای طولش در سال 1375 احداث شده و تاکنون هیچ تعمیر اساسی در آن صورت نگرفته و به علت رخنه رطوبت در ساختمان مدرسه سقف و دیوارها رطوبی شده و در حال ریزش است.
خلخال در 115 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد. 13 هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در خلخال تحصیل می کنند.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.