شهردار اردبیل گفت: ما توان تکمیل و بهره‌برداری از پل قدس را تا پایان سال 97 در قالب کارگاه‌ها و پیمانکار فعال و توانمند داریم. 
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، حمید لطف‌اللهیان در جریان بازدید استاندار اردبیل از پروژه‌های شهرداری اردبیل اظهار کرد: پل قدس با عرشه 32 هزار مترمربع یکی از پل‌های بزرگ و مهم کشور است به طوری که بعد از پل احداث شده روی کارون اینپل از وسعت و عظمت بسیار بزرگی برخوردار است. 
وی با بیان اینکه پل قدس در محدوده 72 هزار مترمربع در حال اجراست که یکی از دهنه‌های این پل 75 متر طول دارد، خاطرنشان کرد: تاکنون برای این پروژه علاوه برخاک‌برداری 50 هزار مترمربع بتن‌ریزی انجام شده و در کنار فعال بودن کارگاه موجود در اردبیل کارخانه‌ای نیز در کرج اقدام به تولید تیرهای فلزی برای این پل می‌کنند. 
شهردار اردبیل با اشاره به تصویب طرح جامع ترافیک شهر اردبیل در سال 94 بیان کرد: عملا این پروژه به عنوان یک اولویت جدی در کاهش بار ترافیکی بزرگراه شهدای اردبیل از اردیبهشت ماه سال 95 شروع شده هر چند که کلنگ‌زنی این پروژه بهمن ماه سال 94 با حضور مسئولان استانی انجام شد. 
لطف‌اللهیان تصریح کرد: این پروژه در دو فاز اجرایی طراحی شده که فاز اول آن به عنوان میدان بیضی شکل اجرا شد که ما تابستان امسال شاهد تکمیل و بهره‌‌برداری از آن بودیم. 
وی با بیان اینکه با اجرای فاز اول 60 درصد مشکلات ترافیکی این مسیر برطرف شده است، گفت: فاز دوم این پل از پادگان تا جلوی تالار میلاد به عنوان یک تقاطع غیرهمسطح با دو رمپ و لوپ‌های متعدد در حال اجراست که با تکمیل آن 40 درصد مشکلات ترافیکی باقیمانده این مسیر برطرف خواهد شد. 
شهردار اردبیل اظهار کرد: براساس پیش‌بینی‌های اولیه ما در 6 ماهه سال 98 باید این پل را تکمیل و به بهره‌‌برداری برسانیم اما با تشویقی که برای پیمانکاران در تکمیل سریع این پروژه در نظر گرفتیم و توان آنها قابلیت تکمیل و افتتاح پل قدس را به صورت کامل تا پایان سال آینده داریم. 
لطف‌اللهیان بیان کرد: ما به 8 هزار تن ورق آهن و 5 هزار تن میلگرد نیاز داریم که با پیش‌بینی 16 میلیارد تومان تلاش می‌کنیم تا این یراق‌آلات را برای پیمانکار این پروژه تامین کنیم تا با توجه به شرایط جوی مساعدی که در زمستان امسال شاهد هستیم پروژه در جبهه‌های مختلف اجرایی و عملیاتی شود. 
وی با اشاره به پیشنهاد پیمانکار پروژه برای بستن مسیر ایستگاه سرعین برای اجرای عرشه این پل گفت: با توجه به اینکه شورای ترافیک با این پیشنهاد مخالفت کرد قرار است تجهیزات مدرن به عنوان سیستم نوین به محل احداث پروژه حمل شود تا ما به صورت همزمان شاهد اجرای عرشه این پل در محل احداث بدون بستن مسیر اجرای آن باشیم. 
شهردار اردبیل ادامه داد: البته خرید و حمل این سیستم 5 میلیارد تومان برای ما هزینه مازاد به همراه داشته اما با انتقال این سیستم ما به مانند پل احداثی در کرج قادر خواهیم بود همزمان و به صورت سریع فاز خط مستقیم این پروژه را اجرایی و عملیاتی کنیم. 
لطف‌اللهیان با بیان اینکه قرارداد اولیه احداث این پل 50 میلیارد تومان است، خاطرنشان کرد: ما تاکنون 14 میلیارد تومان از بابت احداث این پل به پیمانکار پرداخت کردیم. 
وی با اشاره به اینکه همه بخش‌های این پروژه و کارگاه آن فعال است، گفت: در ساختار تامین منابع مالی از طریق بانک شهر به گونه‌ای پیش‌بینی‌ها را انجام دادیم تا به رغم مشکلات مالی شهرداری بتوان این پروژه را در مدت اجرا به سرعت پیش برد. 
شهردار اردبیل همچنین به بازدید استاندار اردبیل از رینگ سواره شورابیل و ورودی‌های جدید این منطقه گردشگری اشاره کرد و اظهار داشت: پروژه رینگ سواره شورابیل در دو فاز خیابان 45 متری به طول 3 هزار متر و خیابان 55 متری به طول 700 متر در مجموع این رینگ به طول 3 هزار و 700 متر با پیشرفت 70 درصد در حال اجراست. 
پروژه تقاطع غیرهمسطح ایستگاه سرعین – قدس اردبیل به دنبال مطالعات ترافیکی و تصمیماتی از قبیل اصلاح طرح هندسی تقاطع‌های پرترافیک، احداث کنارگذر اردبیل موسوم به کمربندی سوم و احداث مجموعه چند تقاطع غیرهمسطح برای حل مشکلات ترافیکی این مسیر از سال 84 در حال اجراست تا یکی از پرترددترین مناطق شهری اردبیل و در تقاطع‌های امام خمینی، شهید یسری، خیابان‌های شهدا و معلم و خیابان شهید مطهری این تقاطع اجرایی شود که با اجرای میدان بیضی شکل در سال جاری فاز اول به اتمام رسیده و فازهای بعدی در حال اجراست.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.